معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

گفتن واقعیت ها در جامعه باید بدور از ناامید سازی مردم باشد

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۷:۲۷:۱۸
کد خبر: ۷۵۴۴۲۸
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: باید تدبیری اتخاذ شود که واقعیت ها به مردم گفته شود اما گفتن این واقعیت ها به گونه ای باشد که مخاطب را ناامید و مایوس نکند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،بهروز اکرمی در نشست شورای اطلاع رسانی استان هرمزگان، عنوان کرد: در شرایط فعلی کشور، انگار یک تعهد نانوشته میان اکثریت افراد برای تزریق ناامیدی در افکار عمومی چه از طریق رسانه ها و چه از طریق شبکه های اجتماعی در فضای مجازی وجود دارد که از ابتدای آغاز روز مردم با سیلی عظیم از اخبار ناامید کننده مواجه می شوند.

وی اضافه کرد: شفافیت در اطلاع رسانی یک اصل است که رسانه باید به آن پایبند باشد اما این شفاف سازی نباید با ناامید سازی مردم در زندگی همراه شود، درست است کشور در شرایط خاصی قرار گرفته اما نباید شرایط را به گونه ای برای مردم تحلیل کرد که موجب ناامیدی آنها شود.

اکرمی با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: مردم در آن دوران شرایی به مراتب سخت تری را تحمل کردند و هیچ اثر ناامیدی در جامعه وجود نداشت و همه با روحیه و امیدوار در برابر مشکلات و دشمنان ایستادگی کردند.

وی تاکید کرد: فضای رسانه ای استان باید به گونه ای مدیریت شود که علاوه بر اطلاع رسانی شفاف و دقیق، مقابل ناامید سازی مردم نیز گرفته شود، زیرا ناامیدی شیرازه جامعه را از هم می پاشد و این چیزی است که دشمنان به دنبال آن هستند.

 

نظر شما