مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس؛

دفاع مقدس دارای هفت ویژگی منحصربه‌فرد است

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۰:۲۹:۳۱
کد خبر: ۷۵۷۳۱۶
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثار گران گفت: دوران دفاع مقدس دارای هفت درس و ویژگی منحصربه‌فرد است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،«حسن خلج طهرانی» ظهر امروز در مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثار گران ضمن اشاره به حادثه‌ی اخیر تروریستی در اهواز اظهار داشت: امیدواریم که با توان رزمی که در داخل کشورمان وجود دارد در آینده‌ای نزدیک جواب دندان‌شکنی به باعث‌وبانیان این حادثه‎ تلخ تروریستی داده شود.

وی با اشاره به تیتر یک روزنامه‌ با این مضمون که شهدای اهواز بر دوش 80 میلیون نفر ایرانی تشییع شدند، گفت: این اتفاق با تمام تلخی‌هایش نشان داد که ملت ایران از انسجام، وحدت و هم‌دلی قابل‌توجه‌ ای برخوردار است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس ضمن تسلیت این حادثه‌ی تلخ به مردم ایران اظهار امیدواری کرد: امیدوارم که دیگر در این مرزوبوم شاهد چنین اتفاق‌های تلخی نباشیم و تمام اقشار جامعه فارغ از هر دین، مسلک و اعتقادی در کنار هم در آرامش کامل زندگی کنند.

خلج طهرانی در ادامه ضمن تبریک هفته‌ی دفاع مقدس خطاب به حاضران در این مراسم گفت: شما ایثارگران مایه‌ی افتخار این مرزوبوم هستید و آرزو دارم در سایه‌ی عظمت خداوند همیشه در صحت و سلامت باشید.

وی با اشاره به یک مستند تلویزیونی گفت: خبرنگاری دریکی از آسایشگاه‌های مخصوص جانبازان اعصاب و روان  از پدر یکی از این عزیزان پرسید که اگر دوباره جنگ شود این اجازه را به پسرت می‌دهی که بازهم به جنگ برود؛ آن پدر بزرگوار به خبرنگار گفت این بار خود من نیز با او به جبهه خواهم رفت؛ پاسخ این پدر بزرگوار به‌خوبی نمایانگر عظمت و بزرگی ایثارگران و کسانی است که بی‌هیچ چشمداشتی هشت سال از میهنمان دفاع کردند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با اشاره به اینکه دفاع مقدس دارای هفت ویژگی منحصربه‌فرد است ابراز داشت: اولین مورد دفاعی بودن این جنگ بود چراکه ما نه آغازکننده این جنگ بودیم و نه قصد و نیتی برای انجام آن داشتیم، در کلام‌الله مجید نیز به دفاع از حقوق انسان‌ها در جنگ اشاره و توصیه‌شده است.

خلج طهرانی با اشاره به راز و نیاز و نمازهای جماعت و فرادای رزمندگان اسلام گفت: معنویت بعدی پررنگ در دوران جنگ تحمیلی است؛ ما شاهد فضای معنوی حاکم بر جبهه‌های حق علیه باطل بودیم و این خود یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دوران است.

وی از استقامت رزمندگان و فرماندهان به‌عنوان سومین ویژگی دوران دفاع مقدس نام برد و اضافه کرد: استقامت، راست‌قامتی و دفاع جانانه‌ی رزمندگان ما در میان مردم دنیا زبانزد بوده و هست.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس بابیان خاطره‌ای از رشادت‌های شهید باکری گفت: چهارمین درسی که دوران دفاع مقدس به ما داد، درس شجاعت است.

خلج طهرانی ادامه داد: موضوع پنجم مروت و بزرگواری رزمندگان است؛ همان‌گونه که می‌دانید باوجوداینکه صدام مناطق مسکونی و شهری کشورمان را بمباران می‌کرد؛ ما با توجه به اینکه امکان تلافی را داشتیم سابقه‌ای نمی‌توان یافت در این دوران که ما چنین کرده باشیم و این نشانگر مروت و جوانمردی ایرانیان در این دوران است.

وی از بی‌اعتنایی رزمندگان به امور دنیوی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها یادکرد و افزود: رزمندگان بسیاری را می‌توان به‌عنوان‌مثال نام برد که به تمام لذت‌های دنیوی، خانواده، دانشگاه، تحصیلات و... پشت کردند و درراه کشورمان به مقام شهید یا جانبازی نائل شدند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس روحیه‌ی شهادت‌طلبی را به‌عنوان آخرین و والاترین ویژگی این دوران نام برد و افزود: در این دوران رزمندگان ما باگذشت از جان خود به ما درس ایثار و شهادت‌طلبی دادند.

خلج طهرانی در ادامه حادثه‌ی تروریستی روز شنبه در اهواز اشاره کرد و گفت: روحیه‌ی شهادت‌طلبی را در بین افراد نظامی که در میدان رژه بودند نیز شاهد بودیم این افراد خود را به‌عنوان سپری حائل و انسانی در برابر گلوله و غیرنظامیان قراردادند تا جان این افراد را حفظ کنند.

وی در پایان اشاره به اینکه زبان از بیان این ایثار و ازخودگذشتگی‌ها قاصر است، گفت: تنها خداوند متعال است که می‌تواند اجر این افراد را به شکلی که شایسته‌ای به آن‌ها عطا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز