رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مجمع سلامت شهرستان بندرخمیر:

یقین داریم مردم برای ارتقاء سلامت جامعه، همکاری و تصمیم گیری می کنند

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۱:۳۷:۲۷
کد خبر: ۷۵۸۳۰۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مجمع بزرگ سلامت شهرستان بندرخمیر با تاکید بر اینکه جامعه و مردم امروز علم تصمیم گیری در حوزه سلامت را دارند گفت: اجتماعی کردن سلامت موضوع مهم و همگانی است که سایر ارگانها همگام با دانشگاه باید هدایتگر تصمیم گیری های مردم در این حوزه باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر سید حسین داودی افزود: انقلاب اسلامی ایران بدنبال حاکمیت مردم در تصمیم گیری های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بود که در اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب با دستوربنیانگذار جمهور اسلامی ایران مردم به پای صندوقهای رای رفتند و اولین مشارکت خود را در عرصه سیاسی به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری درادامه راه مردم سالاری دینی به مردم سالاری فرهنگی و اجتماعی تاکید دارند که پیرو فرمایشات امام خامنه ای ( مدظله العالی) و سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین ریاست جمهوری سلامت را اجتماعی کردیم و یقین داریم مردم برای سلامت خود و جامعه دارای فکر و برنامه هستند و ما هم براین باوریم و هدایتگر تصمیم گیری های آنها خواهیم بود.

این مقام مسئول به تشکیل خانه های مشارکت، مجامع سلامت استانی و شهرستان، پیام گزاران سلامت و سایرارگانهای مردم در سطح ملی، استانی و شهرستانی اشاره کرد و گفت: این اقدامات برای حضور حداکثری مردم در تصمیم گیری های اجتماعی و فرهنگی است که در کنار تمام اینها همکاری شواراهای شهر و روستا، ائمه جمعه، دهیاران و سایر متولیان فرهنگی و اجتماعی می تواند برای ارتقاء سلامت جامعه و مردم ثمربخش باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه افزایش سطح سواد سلامت مردم را ضروری دانست و اذعان کرد: تلاش برای ارتقاء سواد سلامت جامعه منجر به واقعی شدن مطالبات مردم در حوزه سلامت می شود.

دکتر سید حسین داودی در مجمع بزرگ سلامت شهرستان بندرخمیر اظهار کرد: داشتن جامعه ای سلامت محور و مورد پذیرش مردم که تعیین کننده سلامت خود و محیط زندگی هستند با شعار و جلسات محقق نخواهد شد و سازمان‌ها و نهادها به خصوص سازمان‌های خارج از حوزه سلامت باید در کنار دانشگاه نقش آفرینی کنند.

وی  در پایان تامین سلامت جامعه را اهداف دولت تدبیر و‌ امید است اعلام کرد و افزود: نمایندگان مجلس، روسا، مدیران و تمام فعالان اجتماعی در حوزه سلامت که دراین مجمع حضوردارند در راستای مشارکت اجتماعی مردم در کنار دانشگاه باشند تا با آگاهی دادن به مردم  مطالبه خواهی آنها از حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی واقعی تر شود.

این مراسم  با حضوراحمد مرادی رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان،ائمه جمعه، فرماندارومدیران، فعالان اجتماعی و مردم نهاد شهرستان بندرخمیر در سالن کانون رشد فرهنگی این شهرستان با هدف اجتماعی شدن سلامت و سلامتی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز