عفیفی پور آمار عملیات شش ماهه را تشریح کرد:

۳۷میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد/ صادرات ۱۷ میلیون تن کالای غیرنفتی/میزبانی از ۱۹۰۰ فروند کشتی

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۱:۴۹:۴۸
کد خبر: ۷۶۰۰۳۹
۳۷میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری  شد/ صادرات ۱۷ میلیون تن کالای غیرنفتی/میزبانی از ۱۹۰۰ فروند کشتی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری بالغ بر 37 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ "اله مراد عفیفی پور" با تشریح گزارشی از وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی در دوره زمانی شش ماه نخست سال 97، اظهار داشت: از آغاز امسال تا ابتدای مهرماه جاری، بیش از 37 میلیون و 678 هزار و 392 تن انواع کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که 25میلیون و 159 هزار و 303 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 12 میلیون و 519هزار تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

وی افزود: در این دوره زمانی، یک میلیون و 428 هزار و 796 تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و 15هزار و 862 تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

صادرات غیرنفتی از رقم 17 میلیون تن گذشت

عفیفی پور خاطرنشان کرد: حجم صادرات غیرنفتی در نیمه نخست سال جاری به رقم 17 میلیون و 101 هزار و 856 تن رسید و همچنین دو میلیون و 524هزار و 809 تن، ترانزیت شد.

وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده، سه میلیون و 375هزار و 247 تن از اینگونه کالاها وارد بزرگترین بندر تجاری کشور شد.

3.8 میلیون تن فرآورده نفتی صادر شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی شش ماه اخیر که در بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی این منطقه ویژه انجام شد، گفت: هفت میلیون و 893 هزار تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی، کابوتاژ و 24هزار و 415 تن نیز ترانزیت شد.

وی حجم صادرات اینگونه کالاها را سه میلیون و 881 هزار و 294 تن اعلام کرد و اظهار داشت: 720هزار و 335تن فرآورده نفتی وارد بندر شهید رجایی شد که نشانگر کاهش 35درصدی است.

میزبانی از 1900 فروند شناور

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یکهزار و 925 فروند شناور در اسکله های چهل گانه دروازه طلایی اقتصاد ایران پهلو گرفت که از این تعداد، یکهزار و 632 فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است.

شایان ذکر است، بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه 100 میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر ایران است که به تنهایی 58 درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، 43درصد عملیات جابجایی فرآورده های نفتی و 85 درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

40 پست اسکله، بالغ بر 50 محوطه خدمات کانتینری و نگهداری کالا، 170 هزار متر مربع انبار سرپوشیده در مساحتی بالغ بر 2هزار و 400 هکتاری بندر شهید رجایی وجود دارد. اتصال این بندر به شبکه سراسری راه آهن و همچنین برخوداری از 58 کیلومتر شبکه ریلی داخلی، از زیرساخت مناسبی برای بهره مندی صاحبان کالا از حمل و نقل ترکیبی بهره مند است.

همچنین احداث مخازن نفتی در بندر خلیج فارس با ظرفیت نگهداری یک میلیون و 800هزار متر مکعب، زمینه فعالیت شرکت های مختلفی در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی را در بزرگترین بندر تجاری ایران فراهم کرده است.   

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز