معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

ثبت اسناد دفاع مقدس یک الزام تاریخی برای کشور است

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۸:۴۱:۲۱
کد خبر: ۷۶۰۳۵۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: ثبت تاریخ و اسناد هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک هویت ملی امری ضروری است که باید به عنوان گوشه ای از تاریخ این مرز و بوم ضبط و نگه داری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهروز اکرمی در دیدار با هیئت فرهنگی وزارت کشور، عنوان کرد: مکتوب سازی بخشی از تاریخ این مرزوبوم در هشت سال دفاع مقدس به منظور ارائه به نسل آینده امری ضروری و لازم است.

وی اضافه کرد: ثبت اسناد اداره کشور توسط دولت در آن زمان امری شایسته ای است که با فرمان مقام معظم رهبری توسط وزارت کشور در حال پیگیری است و برای ثبت وقایع و نحوه اداره استان در آن زمان از تمام توان باید استفاده کرد.

اکرمی با تاکید بر دشواری اداره کشور در زمان جنگ، بیان کرد: اداره کشور در زمان جنگ که کشور وضعیت بحرانی دارد امری سخت و دشوار است و می توان از تصمیمات و اقدامات سازنده مدیران آن زمان بهره گرفت تا تصمیماتی به مراتب بهتر و کاربردی تر گرفت.

وی نقش استان هرمزگان را در هشت سال دفاع مقدس را بسیار مهم و با ارزش دانست و عنوان کرد: این استان علاوه بر تامین نیازهای جبهه و پشتیبانی از آن، در اعزام رزمندگان به مناطق جنگی و درگیری دریایی با دشمن نقش گسترده و مهمی را ایفا کرده که به درستی منعکس و منتشر نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با ارائه پیشنهادی به منظور تهیه بانک اطلاعاتی مدیران استانی هشت سال دفاع مقدس، گفت: می توان با تهیه بانک اطلاعاتی از مدیران آن زمان به آنها مراجعه کرد و خاطرات آن را به صورت شفاهی تهیه و تنظیم نمود.

وی افزود: خاطرات شفاهی می تواند تجارب آنها در آن زمان را به تصویر بکشد و خود راوی تاریخ یک مقطع زمانی در یک منطقه جنگی یا پشتیبانی باشد.

اکرمی به تهیه بانک اطلاعاتی کارمندان رزمنده نیز اشاره کرد و افزود: می توان با تهیه این بانک اطلاعاتی نیز پای خاطرات این افراد نشست و تاریخ کاملی از زمان جنگ را برای نسل آینده نگارش نمود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تمامی اسناد و مدارک دولتی اعم از طبقه بندی شده و غیر ادارات در آن زمان می تواند در ثبت کامل وقایع و تصمیمات دولت برای اداره کشور درآن دوران موثر باشد.

اکرمی تاکید کرد: البته نباید از نقش سایر اقشار جامعه نیز در هشت سال دفاع مقدس غافل شد زیرا روحیه جهادی و فداکاری آن زمان موجب رقم زدن نتیجه جنگ نابرابر به نفع کشور ما شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز