در نشست با نمایندگان تشکلهای مربیان آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان مطرح شد:

تبیین سیاستها و برنامه های سازمان و راهکارهای اثربخشی مهارتهای فنی و حرفه ای

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۷:۲۲:۴۸
کد خبر: ۷۶۱۳۲۶
نشست تشکل مربیان به ریاست مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان و با حضور معاون و کارشناسان آموزش و نمایندگان تشکلهای مربیان در این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان ،اسماء کریمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار کرد : این نشست با هدف تبیین سیاستها و برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای  ، بررسی راهکارهای افزایش کیفیت آموزش و  آزمونهای مهارتی ،  استفاده از تجربیات، همفکری و هماهنگی در امر برنامه ریزی آموزشی و تبادل نظر پیرامون آسیبها و چالشهای فرا رو برگزار گردید.

مهندس کریمی افزود: مربیان بر اساس نیازسنجی انجام شده دوره ها را تعریف کنند ، پرهیز از تعریف دوره هایی که کارایی و اثربخشی موثر ندارد و دوره های آموزشی که مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز مطابق با استاندارد آموزشی را نداردنیز خودداری و به صورت منظم  شناسنامه آموزشی دور ها را تکمیل کنند .

وی اذعان کرد :  برای مربیانی که آموزش آنها منجر به اشتغال می شود امتیاز ویژه در نظر گرفته خواهد شد. همچنین مربیان در معرفی و جذب کاراموزان مراجعه کننده به مرکز و دانش آموزان جهت شرکت درنوزدهمین  مسابقات ملی مهارت فعالیت موثر داشته باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در جمع نمایندگان تشکلهای مربیان بیان کرد : توجه ویژه به اثر بخشی دوره ها(نگه داشت کاراموز ،تعداد قبولی نهایی در آزمون و اشتغال) شود  و  برگزاری دوره های مداوم بدون اثربخشی موجب عدم تایید دوره های بعدی می شود. هر مربی حداقل در تدوین و بازنگری یک استاندارد آموزشی فعالیت کند.نمایندگان تشکل های مربیان نسبت به جمع آوری بانک سوال آزمونی در حرفه های مربوط به خود جهت استانی شدن بانک سوالات و رفع مشکلات آزمون آنلاین اهتمام ورزند. شاخص های عملکرد،کارایی،اشتغال و پژوهش محوری ؛ از مهمترین ملاکهای ارزیابی مربیان در سال 97 خواهد بود.

وی اضافه کرد : مربیان در راستای بهبود کیفیت آموزشی در کارگا ه ها از تجهیزات نوین سمعی –بصری آموزشی استفاده کنند .

بنا بر این گزارش ،در این نشست مربیان و کارشناسان نقطه نظرات خود را جهت  رفع چالش های فرا رو  بیان کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز