سکوی F۱۸ از قشم به میدان‌ نفتی فروزان بارگیری شد/ برداشت روزانه ۱۲ هزار بشکه نفت از میدان‌ فروزان

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۷:۵۰:۵۵
کد خبر: ۷۶۱۳۴۳
مدیر پروژه سکوی نفتی شرکت IGC گفت: این سکوی یکهزار تنی ساخت متخصصان کشورمان که از منطقه آزاد قشم به‌ مقصد میدان نفتی فروزان بارگیری شد، امکان برداشت روزانه ۱۲ هزار بشکه نفت از این میدان‌ مشترک با کشور عربستان را برای ایران به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مرتضی هوشمند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با نصب این سکوی عظیم در میدان‌ نفتی فروزان، روزانه ۱۲ هزار بشکه نفت از این میدان‌ نفتی مشترک با عربستان سعودی برداشت خواهیم کرد.

وی افزود: این سکوی ساخت متخصصان کشورمان با هدف نصب در کنار جکت F18 که سال ۹۶ از قشم به میدان‌ نفتی فروزان منتقل و نصب شده بود، بارگیری گردید.

به گفته این مدیر شرکت IGC، جکت و سکوی نفتی F18 میدان فروزان توسط متخصصان سه شرکت پارس فراگام، نفت فلات قاره و IGX با ۴۵ میلیون یورو ساخته شده است.

او با اعلام اینکه برای ساخت سکوی نفتی F18 مبلغ ۲۷ میلیون یورو هزینه شده است، افزود: این پروژه عظیم نفتی با ۲۸ ماه زمان و ۱۲۶ هزار ساعت نفر کار در منطقه آزاد قشم به پایان رسیده است.  

هوشمند ادامه داد: برای ساخت جکت F18  هم ۱۹ میلیون یورو هزینه شده بود.

وی یادآور شد: این سکوی نفتی ۲۰ آبان‌ ماه امسال در میدان نفتی فروزان  با هدف برداشت روزانه ۱۲ هزار بشکه نفت براساس حفاری چاه های تعیین شده در این میدان، نصب می شود.

بنا به این گزارش؛ میدان‌نفتی فروزان به عنوان میدان‌ مشترک ایران و عربستان سعودی در نزدیکی جزیره خارک واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز