مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

بازگشت سالم بانوان زندانی به اجتماع نیازمند کمک بیشتر دستگاه های اجرایی مرتبط است/لزوم آگاهی دادن به بانوان برای جلوگیری از جرم

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۷:۲۳:۳۲
کد خبر: ۷۶۱۷۶۹
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: بازگشت سالم و اصلاح شده بانوان زندانی به اجتماع نیازمند همت و تلاش بیش از پیش مسئولین و دستگاه های اجرایی مرتبط در این حوزه است.

به گزارش  خبرگزاری برنا در هرمزگان، نازنین شیبانی در بازدید از بند نسوان زندان بندرعباس، آگاهی دادن به دختران جوان به‌ ویژه زوجین را برای کاهش و جلوگیری از جرم را لازم دانست و عنوان کرد: توجه بیشتر خانواده‌ ها به آموزه‌ های دینی برای خود مراقبتی معنوی ضروری است.

وی با بیان اینکه توجه به زندگی بعد از آزادی برای عدم بازگشت به زندان امری مهم است، خاطرنشان کرد: با آموزش، کارآفرینی و حمایت با اعطای تسهیلات لازم می‌ توان جلوی بازگشت دوباره بانوان به زندان را گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ادامه داد: وجود امیدواری در چهره زندانیان حتی آنها که مرتکب قتل شده بودند نشان از برخورد منصفانه و کار فرهنگی با زندانیان در استان است.

شیبانی اظهار داشت: بیشتر زندانیان عموماً به دلیل حمل مواد مخدر و آسیب‌های خانوادگی حاصل از روابط خارج از عرف دینی و اجتماعی دربند گرفتار شده‌ اند و بسیاری باور چنین روزی را برای خود نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه باید زندانیان آزاد شده را پذیرش کند، بیان داشت: آنان نباید محکوم ‌به قضاوت‌های فردی ما باشند و باید شرایط را برای زندگی دوباره آنان در جامعه فراهم کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان اینکه در این زندان برای مددجویان زن رأی کار گرفته می ‌شود، تصریح کرد: زنان در روز بیرون از زندان کار می‌ کنند و شب‌ها به زندان بازمی ‌گردند و بسیاری از این طریق آزاد شده‌اند و با مشغول شدن به کار دیگر به زندان بازنگشته ‌اند و برنامه و اهداف ما هم در دفتر امور بانوان بازگشت این افراد به خانواده و جامعه برای زندگی سالم است.

شیبانی اضافه کرد: بازگشت سالم و اصلاح شده بانوان زندانی به اجتماع نیازمند همت و تلاش بیش از پیش مسئولین و دستگاه های اجرایی مرتبط در این حوزه است.

وی گفت: فرآیند اصلاح و تربیت در سطح زندان به صورت مدون صورت می گیرد و بازسازی شخصیتی مددجویان ناشی از تاثیرات مثبت اینگونه فعالیت ها می باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز