هوشنگ ملائی؛

لزوم بسترسازی لازم برای تغییر کشت‌های روباز به گلخانه‌ای

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۷:۴۰:۰۶
کد خبر: ۷۶۱۷۷۴
در نشست هم‌اندیشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان و مدیرکل جهاد کشاورزی استان بر لزوم بسترسازی‌های لازم در راستای تغییر کشت‌های روباز و پرمصرف در آب به کشت‌های گلخانه‌ای تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، در این نشست که با حضور جمعی از معاونین و کارشناسان حوزه آب و کشاورزی تشکیل شد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان عنوان کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش قابل‌توجه نزولات جوی در سالیان گذشته همچنین پیش‌بینی‌هایگفته‌شدهالزام تغییر روند مصرف آب در بخش کشاورزی بیش‌ازپیش محرز است.

هوشنگ ملائی در ادامه افزود: پیش‌بینی‌ها از ادامه روند کم‌بارشی در سال‌های آتی خبر می‌دهد که در این میان اتخاذ تصمیمات و راهبردهای اساسی به‌ویژه در بخش کشاورزی در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد.

وی با اشاره به تغییر کشت روباز به گلخانه‌ای و تأثیر آن بر روند مصرف آب اظهار کرد: به‌منظور استفاده بهینه از منابع آبی موجود و کاهش تلفات آب و حفظ و نگهداری تغییر روش آبیاری، یکی از راهکارهای اصلی مدیریت مصرف آب در راستای افزایش راندمان آبیاری است.

این مقام مسئول یادآور شد: تغییر سیستم آبیاری از سنتیبه روش‌های مدرن آبیاری و سایر روش‌های تکمیلی نظیر تسطیح لیزری در حفظ منابع آبی و کاهش خسارات ناشی از خشک‌سالیتأثیر بسزایی دارد و این موضوع به‌عنوان یک سیاست، در حال پیگیری و اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبمنطقه‌ای هرمزگان عنوان کرد:ساخت و احداث سازه‌هایگلخانه‌ایهزینه‌هایی را به کشاورزان و متقاضیان تحمیل می‌کند بنابراین با استفاده از شرایط اقلیمی و هماهنگی‌های لازم با دیگر دستگاه‌های مربوطه بخشی از این هزینه‌ها را پوشش بدهیم.

در این جلسه همچنین مسائل و مشکلات مربوط به کشاورزان دشت کهورستان ازجمله رعایت الزامات در نحوه بهره‌برداری از چاه‌های موجود به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های بیشتر به آبخوانموردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز