مکی زاده اعلام کرد:

فعالیت ۳۰هزار دریانورد در استان هرمزگان/۵۰۰۰سند دریانوردی طی شش ماه اخیر صادر شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۷:۴۵:۲۸
کد خبر: ۷۶۱۷۷۸
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از فعالیت بیش از ۳۰ هزار دریانورد در این استان و صدور پنج هزار فقره سند دریانوردی طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبلرگزاری برنا در  هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده" با اعلام اینکه استان هرمزگان در حوزه صنعت دریانوردی کشور از سهمی چشمگیر برخوردار است، اظهار داشت: بیش از ۳۰ هزار نفر معادل حدود یک چهارم از جمعیت ۱۳۰ هزار نفری دریانوردان کشور در این استان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به صدور سه هزار و ۴۹۱ فقره گواهینامه دریانوردی طی نیمه نخست سال جاری، افزود: از این تعداد، دو هزار و ۳۶۳ فقره به گواهینامه های اصلی(گواهینامه تعیین سمت در شناور) و یکهزار و ۱۲۸ فقره مربوط به گواهینامه های جانبی(آموزش های جنبی از جمله در مباحث ایمنی) مربوط است.

به گفته مکی زاده، طبق الزام کنوانسیون سازمان جهانی کار(ILO) باید تمامی دریانوردان برای فعالیت حرفه ای خود شناسنامه دریانوردی داشته باشند و بر همین اساس، یکهزار و ۴۹۷ فقره شناسنامه دریانوردی در هرمزگان صادر شده است.

 

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع چهار هزار و ۹۸۸ سند دریانوردی صادر شد.

مکی زاده در پایان گفت: ۹۷۵ نفر-آزمون دریانوردی از آغاز سال جاری تا ابتدای مهر ماه به ثبت رسیده و این آزمون های شایستگی در حوزه های فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی و کاربری شناورهای چوبی و فلزی بوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز