رئیس پلیس فتا هرمزگان اعلام کرد:

افزایش کلاهبرداری با درج آگهی در سایت‌های نیازمندی هرمزگان

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۷:۵۲:۰۸
کد خبر: ۷۶۱۷۸۵
افزایش کلاهبرداری با درج آگهی در سایت‌های نیازمندی هرمزگان
رئیس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری در استان خبر داد و گفت: شهروندان هنگام خرید از سایت‌های نیازمندی مانند شیپور و دیوار، مراقب کلاهبرداران باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ علی اصغر افتخاری گفت: برابر مراجعه یک نفر از شهروندان بندرعباسی مبنی بر کلاهبرداری رایانه‌ای، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برابر اظهارات شاکی، در یکی از سایت‌های نیازمندی، آگهی با محتوای اجاره منزل مشاهده و ضمن هماهنگی به صورت تلفنی، مبلغ ۲۵ میلیون ریال را به عنوان پیش پرداخت به حساب فروشنده انتقال داده است.

سرهنگ افتخاری بیان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد متهم از یک هویت مجهول برای ناشناس ماندن استفاده کرده که در ادامه با انجام اقدمات فنی و تخصصی متهم به هویت آقای «ع.ع» شناسایی و ضمن هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی منزل متهم، تعداد یک دستگاه تلفن همراه هوشمند، ۱۷ عدد پوکه سیم کارت، ۹ عدد سیم کارت، سه کارت بانکی و تعدادی کپی کارت ملی به نام های مختلف و اوراق جعلی برای فروش خودرو و منزل کشف شد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به اینکه یک خودرو مسروقه نیز از متهم کشف شد، گفت: در بازجویی به عمل از آمده از متهم، با روبه‌رو شدن با مستندات جمع آوری شده به بزه انتسابی معترف و بیان داشت چندین ماه پیش در یکی از استان‌های کشور با فریب دادن مالک خودرو به بهانه فروش، خودرو را از وی سرقت کرده است.

وی تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم با شگرد فروش در سایت‌های نیازمندی از سه نفر به مبلغ بیش از ۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ افتخاری به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید از اینگونه سایت‌ها، به هیچ عنوان قبل از مشاهده حضوری کالا، از واریز وجه به حساب فروشنده خودداری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز