استاندار هرمزگان در نشست صمیمی با جمعی از هنرمندان استان:

مولفه های فرهنگی و هنری هرمزگان در سطح وسیع معرفی شوند/ابتکارات خلاقانه هنرمندان هرمزگان مورد حمایت قرار می گیرد/برای برگزاری جشنواره ها در سطح ملی برنامه ریزی شود

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۷:۵۱:۴۸
کد خبر: ۷۶۲۷۷۲
مولفه های فرهنگی و هنری هرمزگان در سطح وسیع معرفی شوند/ابتکارات خلاقانه هنرمندان هرمزگان مورد حمایت قرار می گیرد/برای برگزاری جشنواره ها در سطح ملی برنامه ریزی شود
استاندار هرمزگان گفت: باید مولفه ها و شاخص های فرهنگی و هنری هرمزگان را برجسته و در سطح وسیع معرفی کنیم و از زبان نافذ هنر برای حل بسیاری از موضوعات و مسائل استفاده نماییم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست صمیمی با جمعی از هنرمندان استان هرمزگان خواستار استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف به خصوص شهرداری ها برای کمک به حوزه فرهنگ و هنر در هرمزگان شد و بیان داشت: در این زمینه می توان تفاهم نامه ای را با شهرداری ها منعقد کرد که فرهنگسراهای شهرها در اختیار انجمن های فرهنگی و هنری قرار گیرند تا این انجمن بتوانند با انجام کار محتوایی استفاده مطلوبی از این امکانات داشته باشند.

وی ادامه داد: برای برگزاری مجدد جشنواره های مهمی همچون فیلم و عکس اردیبهشت و کنگره ملی شعر و داستان جوان در هرمزگان برنامه ریزی شود و ما حمایت لازم را از اجرای این جشنواره ها انجام خواهیم داد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه انجمن های فرهنگی و هنری می توانند در جامعه شور و نشاط ایجاد کنند، افزود: باید از ظرفیت این انجمن ها به ویژه در محلات حاشیه ای شهر بندرعباس که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، استفاده شود تا برنامه های فرهنگی و هنری را با حمایت هایی که از آنها انجام می دهیم، در این محلات اجرایی کنند.

همتی با بیان اینکه استان هرمزگان از فرهنگ و هنر با قدمت و هنرمندان دلسوز و فهیم برخوردار است، تصریح کرد: هرمزگان در هرکدام از رشته های هنری از جمله موسیقی، نمایش، فیلم، عکس، شعر، داستان و دیگر هنرها از هنرمندان مستعدی برخوردار است که آثار فاخری را تولید نموده اند.

وی گفت: لباس محلی بانوان هرمزگان از جمله مولفه های فرهنگی این استان است که دارای حجاب کامل و تنوع بسیار خوبی است و بانوان این استان سالیان بسیاری است که به آن پایبند بوده و آن را حفظ کرده اند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: باید مولفه ها و شاخص های فرهنگی و هنری هرمزگان را برجسته و در سطح وسیع معرفی کنیم و از زبان نافذ هنر برای حل بسیاری از موضوعات و مسائل استفاده نماییم چون با اتکا به فرهنگ و هنر می توانیم جامعه ای سالم داشته باشیم.

همتی اضافه کرد: هرکدام از مقوله های زندگی نیازمند فرهنگ سازی است تا شرایط برای رفاه بیشتر مردم فراهم شود و این امر نشان دهنده اهمیت و جایگاه تاثیرگذار هنرمندان و اهالی فرهنگ است.

وی با تاکید بر لزوم نوآوری و خلاقیت در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: از تمامی ایده ها و ابتکارات خلاقانه هنرمندان هرمزگان استقبال و آنها را مورد حمایت قرار می دهیم.

استاندار هرمزگان خواستار ایجاد پیوند میان هنر و گردشگری در هرمزگان شد و عنوان کرد: از ظرفیت جزایر و سواحل هرمزگان باید برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با هدف ایجاد شادابی و نشاط در جامعه استفاده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز