معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان:

نظارت بر ساخت و سازهای مسکن روستایی افزایش می یابد

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۷:۲۶:۴۸
کد خبر: ۷۶۳۶۸۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: نظارت بر ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستایی جهت رعایت اصول ایمنی و اطمینان از ایمن سازی آنها الزامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، رضا مدرس در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان، با اشاره به ساخت سالیانه 17 هزار واحد مسکونی روستایی، عنوان کرد: متاسفانه این واحدها شرایط مناسبی نداشته و مطابق ضوابط فنی و اجرایی ساخته نشده اند و لازم است کارگروهی جهت بررسی وضعیت منازل روستایی احداث، تعداد پروانه های صادره، نحوه ساخت و ساز و تعیین آمار دقیق به تفکیک شهرستان، بخش و روستا تشکیل و این کار در مدت زمانی یک ماه انجام شود.

مدرس اضافه کرد: کارگروهی با عضویت بنیاد مسکن، دفتر فنی، دفتر امور روستایی و مدیریت بحران استانداری هرمزگان تشکیل و نسبت به تعیین وضعیت ساخت و ساز روستاهای به تفکیک شهرستان و بخش اقدام گردد.

وی در ادامه بر لزوم نظارت دقیق و واقعی بر واحدهای مسکونی در حال احداث تاکید کرد و افزود: با استقرار ناظرین فنی روستا باید تخلفات به حداقل ممکن برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان به احیاء کمیسیون ماده 99 توسط فرمانداران اشاره کرد و گفت: باید مالکیت تمامی واحدها به اخذ ناظر و رد کردن گزارشات مرحله ای و قبول مسئولیت های حقوقی مربوطه اقدام گردد.

مدرس خاطرنشان کرد: فرمانداران و دفتر فنی استانداری هرمزگان نسبت به فعال نمودن کمیسیون ماده 99 اقدامات لازم را به عمل آورند و دفتر امور روستایی استانداری هرمزگان نیز در خصوص بیمه منازل مسکونی روستایی و راهکارهای لازم اقدام کرده و گزارشات ارائه گردد.

وی به احداث شهرک جدید رویدر اشاره کرد و گفت: در خصوص آب و برق رسانی به شهرک جدید و استقرار اهالی در آن اقدامات لازم انجام شود و شهرداری رویدر نیز برآورد لازم جهت احداث واحدهای جدید مذکور با توجه به آورده دولت (تسهیلات زمین های واگذار شده) را جهت پیگیری های بعدی اعلام نماید.

 

نظر شما