معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای هرمزگان:

احیای دشت میناب با اجرای طرح ترمیم شن چاله های رودخانه میناب

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۰۷:۳۴:۱۹
کد خبر: ۷۶۴۱۷۴
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای هرمزگان از احیای دشت میناب با اجرای طرح ترمیم شن چاله های رودخانه میناب خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری برنا در  هرمزگان، شهروز شجاعی در توضیح اجرای این طرح بیان کرد: اجرای این طرح در دراز مدت باعث ترمیم فروچاله های دشت میناب و کاهش آسیب های زیست محیطی می شود.

وی در ادامه گفت: برداشت بی رویه ماسه از رودخانه های میناب در سال های اخیر باعث به وجود آمدن چاله های بزرگ در بستر رودخانه شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: ایجاد این چاله های بزرگ سبب تغییر بستر رودخانه میناب شده که علاوه بر احتمال تشدید سیلاب در مقاطع بحرانی میتواند منجر به پدید آمدن مشکلات زیست محیطی و همچنین وقوع فجایع انسانی شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای هرمزگان تصریح کرد: در اجرای این طرح چاه ها بوسیله تعدادی کانال به یکدیگر وصل می شوند که یک بند آبگیر نیز برای انتقال سیلاب به شن چاله ها تعبیه شده است.

شجاعی افزود: در صورت وجود سیلاب و سرازیر شدن آن، در جریان روان آبها در چاله ها تله اندازی می شوند و به مرور زمان به حالت اولیه خود باز میگردد.

وی در پایان یاداور شد: از خطرات به وجود آمدن این فروچاله ها میتوان به ایجاد حفره های بزرگ و عمیق که موجب تلفات انسانی می شود و یا تغییر جهت و سرازیر شدن سیل به سمت روستاها و شهرهای کنار رودخانه اشاره کرد.

 

نظر شما