معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

پژوهش ها بر روی مسائل مهم هرمزگان متمرکز شود/لزوم انجام کارهای تحقیقاتی در زمینه های کشاورزی، شیلاتی و گردشگری در استان

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۸:۲۸:۵۶
کد خبر: ۷۶۵۹۹۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بر روی مسائل مهم و قابل توجه استان هرمزگان متمرکز شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر ایرج حیدری در نشست کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت کارهای پژوهشی، تصریح کرد: پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی که در دستگاه های اجرایی و مراکز علمی صورت می پذیرد باید توسط افراد متخصص و صاحب نظر این عرصه صورت پذیرد تا شاهد خروجی مناسبی از کارهای پژوهشی و تحقیقاتی باشیم.

وی افزود: باید از پژوهش های کتابخانه ای به سمت پژوهش های میدانی و عملیاتی حرکت کنیم تا شاهد خروجی مناسبی از این طرح ها در سطح جامعه باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که در استان صورت می پذیرد باید از چنان ارزش علمی بالایی برخوردار باشند که استان های دیگر بتواند از این طرح ها به عنوان الگو بهره ببرند.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان با اشاره به اهمیت انجام کارهای پژوهشی در زمینه های کشاورزی و شیلاتی در استان، خاطرنشان کرد: سوق دادن کارهای پژوهشی به سمت فعالیت های کشاورزی و شیلاتی مطالبه جدی استاندار محترم استان از مراکز علمی و دستگاه های اجرایی ذیربط استان است که باید در دستور کار قرار گیرد.

حیدری تصریح کرد: انجام طرح های پژوهشی در حوزه های نفت و دریا عرصه های مهم دیگری در استان است که باید کار های پژوهشی و تحقیقاتی در این زمینه ها متمرکز شوند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان در زمینه گردشگری هم ظرفیت های بسیاری دارد که باید با انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی این حوزه مهم را شکوفا کرد.

وی تصریح کرد: جزایر هرمز، هنگام و ابوموسی ظرفیت های بی نظیری برای توسعه گردشگری در استان دارند که باید شکوفا گردند و کارهای پژوهشی و تحقیقاتی باید برای به فعلیت رساندن ظرفیت های گردشگری در این جزایر مهم هم متمرکز شوند.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان تصریح کرد: کارهای پژوهشی و علمی باید به گونه ای باشد که آثار آنها در جامعه برای همه ملموس و عینی باشد و کاری ماندگار باشد.

وی افزود: مسائل  مهم استان باید ریشه یابی و بخشی از کارهای پژوهشی به سمت کار بر روی این مسائل مهم و قابل توجه سوق داده شود و راهکار های اسای برای حل این مشکلات اتخاذ شود.

 

نظر شما