معاون راه روستایی هرمزگان خبر داد:

شاخص برخورداری راه آسفالته شهرستان بندرلنگه بالاتر از میانگین استان وکشور

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۷:۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۶۶۵۲۶
معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان: شاخص های موجود برخورداری و نسبت راه آسفالته در شهرستان بندرلنگه بیشتر از متوسط استان و کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد مهدی رضایی لری بیان کرد: 80 درصد از روستاهای شهرستان بندرلنگه  از راه آسفالته برخوردار هستند همچنین، شاخص نسبت راه آسفالته به کل راه موجود در شهرستان بندرلنگه  74 درصد و در استان هرمزگان حدود 48 درصد و در کل کشور حدود  52 درصد است که در هر دو حالت شاخصهای موجود برخورداری و نسبت راه آسفالته در شهرستان بندرلنگه بیشتر از متوسط استان و کشور است.

وی اظهار داشت:  در راستای اجرای سیاست ایجاد راه اسفالته با اولویت روستاهای بالای 20 خانوار در شهرستان بندرلنگه  باید 52 کیلومتر راه آسفالته احداث شود که با توجه به کوهستانی بودن عمده راههای باقیمانده روستاهای بالای 20 خانوار و صعب العبور بودن آنها مخصوصاً در بخش مهران، نیاز به اعتباری بالغ بر 23  میلیارد 400 میلیون تومان است.

معاون راه روستایی راه و شهرسازی هرمزگان یادآور شد:در شهرستان بندرلنگه با توجه به اولویت بندی انجام شده و تفکیک طول راههای خاکی و فاقد آسفالت ، 52 کیلومتر راه خاکی و فاقد آسفالت این شهرستان برای روستاهای بالای 20 خانوار و11.4کیلومتر برای راههای زیر 20 خانوار و 110 کیلومتر بعنوان راههای شبکه ای و دوم است.

رضایی لری اضافه کرد: در شهرستان بندرلنگه با پیگیری های نماینده محترم حوزه غرب و حمایت مجموعه فرمانداری و بخشداران، خوشبختانه با همکاری دهیاران و خیرین منطقه ، زیرسازی و احداث راهها با سرعت خوبی انجام شده است ، بطوریکه شهرستان بندرلنگه یکی از شهرستانهای شاخص در بحث اجرای راههای روستایی با کمک خیرین و دهیاران است.

این مسئول توضیح داد: در شهرستان بندرلنگه در قالب طرح 1000 کیلومتر اول و دوم راه روستایی استان هرمزگان ، 108 کیلومتر شامل راه روستاهای برست، قطعه اول هرا و دم هرا ، کنارتنگو-تنب سیک-گواه کوه ، تنب بنگرو-چاه خودرو ، قطعه اول انجیره –بن کوه ، چنک ، خور ملو ، نرمستان ، هیروند-بریسمو ، هیرو، پیشگون ، پدل ، گنایی ، کندران ، انجیره به محور لمزان ، ورودی انجیره ، کافرغان ، غدیر کوهی و لعلمی  تاکنون آسفالت شده است، که 85.1 کیلومتر آن در قالب طرح 1000 کیلومتر اول و  22.9 کیلومتر در قالب 1000 کیلومتر دوم می باشد.

رضایی لری در پایان بیان کرد: در حال حاضر نیز بالغ بر 33 کیلومتر راه روستایی شامل راه روستاهای ناهنگ ،قطعه دوم هرا ، قطعه دوم انجیره بن کوه ، سیاتک ، خرابه ، پس بند ، مرباغ – گریشه ، کلاتو و محله شهید اکبری و خورچاه زیر سازی و آماده آسفالت است که متاسفانه بدلیل برخی مشکل اجرای آسفالت آنها به تعویق افتاده که تا پایان سالجاری نسبت به  اجرای آسفالت آنها اقدام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز