فرماندار سیریک :

مهارت آموزی عامل اصلی رشد و توسعه اقتصادی پایدار در جامعه است

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۹:۲۵:۰۷
کد خبر: ۷۶۷۱۳۳
کریمی با اشاره به اینکه مهارت آموزی در ایجاد اشتغال نقش ویژه ای دارد، نیاز هست مرکز آموزش فنی و حرفه ای را برای مشاغل منطقه و ظرفیتهای شهرستان آماده سازی کنیم.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، اسما کریمی در دیدار با فرماندار سیریک، با تاکید بر توسعه آموزش مهارتی در سیریک اظهارداشت: یکی از راههای رشد، توسعه، اشتغال، کار آفرینی و مهارت آموزی در شهرستان توسعه آموزش فنی و حرفه ای برای متقاضیان است.
 
وی یکی دیگر از اهداف توسعه آموزشی را بالا بردن توان مهارتی در بین جوانان و  پایین آوردن نرخ بیکاری در این شهرستان عنوان کرد.
فرماندار شهرستان سیریک در این دیدار با اذعان به اینکه آموزشها باید با نیازهای بازار کار هم سو باشد گفت: آموزش ها باید با نیازهای بازار کار هم سویی داشته باشد تا از این طریق امکان بیشتری برای جذب جوانان و نوجوانان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی فراهم گردد.
عبدالله پرتابیان خاطرنشان کرد: با توجه به طرح توسعه سواحل مکران و اهمیت ایجاد و راه اندازی مراکز صنعتی ، تولیدی بسیار لازم و ضروری است که مرکز فنی و حرفه ای در شهرستان متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در آینده نزدیک و نیاز امروز جامعه است برگزار و اجرا شود.
فرماندار شهرستان سیریک با اشاره به جمعیت ۴۶۰۰۰ نفری شهرستان سیریک عنوان کرد:  با توجه به احداث نیروگاه بخار 1400 مگاواتی در شهرستان و لزوم داشتن نیروهای های متخصص و کاردان و کارشناس ضرورت دارد هر چه زودتر مهارت های تخصصی و حرفه آموزی به متقاضیان شهرستان آموزش تا در آینده نزدیک بتوان از حداکثر ظرفیت های نیروی بومی منطقه در این موقعیت ها استفاده کرد
وی با توجه به اینکه شهرستان سیریک یک شهرستانی ساحلی و دریایی است افزود: باید آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان بر پایه توسعه دریا و توسعه سواحل مکران پیش بینی و اجرا شود.
پرتابیان اظهارداشت: مهارت و فناوری  یکی از عامل های اصلی رشد و توسعه اقتصادی پایدار در جامعه است و آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب وکار، استفاده بهینه ازفرصت ها وافزایش کارایی اقتصاد مقاومتی در درون جامعه بر عهده دارند.
وی یادآور شد: با راه اندازی مرکز فنی و حرفه ای در شهرستان و آموزش رشته های فنی و حرفه ای، تعمیر موتورهای دریائی ، تراشکاری، تعمیر لوازم سرد و خنک کننده، جوشکاری، مهارت های هفت گانه کامپیوتر و دیگر مشاغل مورد نیاز  قطعا تاثیر بسزایی در ایجاد شغل در سطح شهرستان خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به توسعه سواحل مکران و لزوم توجه به حرفه ها و رشته های فنی در آینده ای نزدیک در شهرستان سیریک به نیروهای انسانی و ماهر اهمیت زیادی خواهد داشت.
پرتابیان ابرازداشت: جوانان برای رسیدن به اشتغال باید از مسیر مهارت آموزی عبور کنند چرا که اقتصاد مقاومتی مبتنی بر افزایش بهره وری است که این امر جز از راه آموزش و ارتقاء مهارت میسر نیست.
فرماندار شهرستان سیریک اضافه کرد: با ترویج یادگیری مهارت های فنی وحرفه ای به جوانان مستعد فرصتی فراهم می شود تا با کم کردن مشکلات بیکاری و ایجاد درآمد کافی، زمینه رشد و تعالی آنان عینیت یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز