مدیرکل تعاون و کار هرمزگان در جمع مردم بندرلنگه:

تشکیل تعاونی و سرمایه گذاری دو راهکار ایجاد اشتغال و توسعه در بندرلنگه است

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۱:۳۳:۵۰
کد خبر: ۷۶۷۲۲۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی بندرلنگه گفت: تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و استفاده‌ از تسهیلات و همچنین تشکیل تعاونی از راهکارهای مهم توسعه و ایجاد اشتغال در این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس سلیمی در جمع مردم شهرستان بندرلنگه افزود:  با توجه به ظرفیت صیادی منطقه، وجود تعاونی های تامین نیاز بازار برای رفع مشکلات صیادان که عمدتا در خصوص قیمت و عرضه و توزیع نامناسب است، ضروری می باشد.

وی بیان داشت: با وجود شاخص های توسعه ای شهرستان از جمله ظرفیت صنایع دریامحور صیادی، آبری پزوری، فرآوری محصولات شیلاتی و حمل و نقل دریایی، صادرات محصولات گردشگری و صنایع دستی، زمینه توسعه کسب و کار فراهم است لذا سرمایه گذاران باید برای بالفعل شدن این پتانسیل ها و توسعه و رونق سرمایه‌گذاری کنند.

مهندس سلیمی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مردم باید در صحنه اقتصادی حضور داشته و سرمایه گذاران با سرمایه گذاری و تولید رقابتی و دولت نیز با حمایت و رفع مشکلات اداری و عدم طولانی شدن پروسه های اداری به کارآفرینان کمک کنند تا همه نقش مهمی در  تولید داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه حفظ و تثبیت اشتغال موجود و ثبات شغلی افراد و حمایت از بنگاههای اقتصادی مشکل دار در اولویت است، گفت: دولت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، تسهیلات قرض الحسنه مناسبی اختصاص داده است که حدود 100 طرح از شهرستان بندرلنگه به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان رسیده که این طرحها پس از بررسی به بانک های عامل ارسال شده که تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده‌ است. 

مهندس سلیمی اضافه کرد: با وجود ظرفیتهای بی‌نظیر شهرستان و تسهیلات، انتظار می رود سرمایه گذاران و کارآفرینان حضور پررنگ تری در میدان و عرضه کار و تولید داشته باشند.

وی اظهار داشت: در زمینه ایجاد مشاغل خانگی و خرد نیز منابع قرص الحسنه به شهرستان اختصاص یافته که انتظار می رود این منابع  ترجیحا به صورت گروهی و در قالب تشکیل تعاونی های صنایع دستی بویژه خانه های صنایع دستی روستایی جذب شود و دهیاران در تشکیل خانه های صنایع دستی تلاش کنند.

وی اظهارامیدواری کرد: با تلاش مسوولان و تسهیلات اختصاص داده شده، تعهدات پیش بینی شده اشتغال 2 هزار و 300 نفری شهرستان که تاکنون 50 درصد آن اجرا شده، محقق شود. 

قابل ذکر است که مهندس سلیمی از  روند اجرای طرح های مشمول تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان بندرلنگه نیز  بازدید کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز