پرویز سالاری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس:

حمل و نقل یکی از شاخصه های توسعه ی هر شهری است

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۰:۱۰:۵۰
کد خبر: ۷۶۷۵۹۱
حمل و نقل یکی از شاخصه های توسعه ی هر شهری است
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: حمل و نقل یکی از شاخصه ‌های توسعه هر شهر است و برای پیشرفت کلان شهرها در این زمینه بایستی همه جوانب در نظرگرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "پرویز سالاری" در هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با دستور کار بررسی افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در سال 97 برگزار شد، اظهار داشت: یک سوم هزینه اتوبوسرانی به عهده وزارت کشور، یک سوم به عهده شهرداری و مابقی به عهده شهروندان بوده و درواقع افزایش نرخ کرایه اتوبوس به صورتی که فقط به دوش شهروندان باشد مقبول نمی‌باشد.

وی گفت : رانندگان تاکسی بعنوان  سفیران ناوگان حمل ونقل هستند و  تقویت و راه‌اندازی خطوط ویژه تاکسی انگیزه را در تاکسیرانان بیشتر می کند.

سالاری  با بیان اینکه به جای افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس، خدمات به تاکسیرانان و رانندگان اتوبوس حمل‌و نقل شهری را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: افزایش نرخ کرایه را بایستی بیشتر مورد بررسی قرار داد.

سالاری ادامه داد: در سال 93 شهردار مکلف شد تا شرکت حمل و نقل عمومی راه اندازی کند و درآمد های کسب شده را در بخش حمل و نقل عمومی استفاده کند.

وی افزود : در تعهدات وزرات نفت است که بابت افزایش حمل و نقل عمومی بودجه ای به شهرداری ها تخصیص داده شود تا از این بودجه خدماتی به رانندگان تاکسی و اتوبوس اختصاص داده شود.

سالاری بیان داشت: برای افزایش درآمد اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهردار را ملزم کردیم تا در جهت هوشمند سازی شهر اقدام نماید و سهم ارزش افزوده که از بحث جرایم راهنمایی و رانندگی است خرج حمل و نقل عمومی شود.

 

وی ادامه داد : انتظار ما این است که در بخش تخصیص درآمد شهرداری از محل جرایم راهنمایی و رانندگی استاندار هرمزگان بعنوان رئیس شورای تامین استان راهنمایی و رانندگی را ملزم کند تا سهمیه شهرداری را پرداخت کنند تا شهرداری بتواند در جهت هوشمند سازی شهر حرکت کند،  که باعث ایجاد درآمد پایدار، کنترل و نظارت، تسریع در حمل و نقل عمومی و افزایش ایمنی شهر می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز