در دومین جلسه کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی انجام شد؛

اشتغال ۷۹ نیروی قشمی در ۵ طرح اشتغال روستایی با ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۰:۲۱:۰۹
کد خبر: ۷۶۷۶۰۰
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از اشتغالزایی برای 79 نیروی بومی در 5 طرح اشتغال روستایی مصوب شده در دومین جلسه کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی با 106 میلیارد ریال اعتبار خبرداد.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، سلیمان رنجبری با اشاره به تامین اعتبار این طرح ها از محل تسهیلات معاونت روستایی ریاست جمهوری، اظهار داشت: در راستای اعلام همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری به منظور دستیابی به اقتصاد پایدار در مناطق روستا نشین، کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی در دومین جلسه خود در تاریخ 15 مهرماه سال جاری پنج طرح  را به تصویب رساند.

وی افزود: از بین این طرح ها، سه طرح در زمینه تولید و دو طرح در حوزه خدمات هستند که برای دریافت تسهیلات به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری معرفی شدند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تعداد 79 نیروی بومی که با دریافت این تسهیلات مشغول به کار خواهند شد، گفت: در طرح تولید و تجهیز شناور 700 تنی از جنس فایبرگلاس با درخواست تسهیلاتی به مبلغ 25 میلیارد ریال در روستای پی پشت و 12 نیروی شاغل، منجر به اشتغالزایی برای 9 نیروی جدید می شود.

وی افزود: دومین طرح تولیدی مربوط به تولید سازه درای وال(سیستم های ساخت و ساز خشک، ساختارهای سبک و مقاوم در برابر زلزله ای هستند که از ترکیب پنل های گچی یا سیمانی و پروفیل های سبک فولادی گالوانیزه ساخته می شوند) می باشد.

به گفته رنجبری، نمایندگی کناف ایران در جزیره قشم که تا به حال  برای نصب کناف از سازه های آلومینیومی وارداتی استفاده می کرد با درخواست تسهیلاتی به مبلغ 30 میلیارد ریال قصد دارد با تولید این سازه ها در جزیره برای 16 تَن اشتغالزایی کند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر سیاست این سازمان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و کمک به توسعه تولیدات ملی و کالای ایرانی، عنوان کرد: بخشی از فعالیت های این اداره دادن مشاوره و تشویق وارد کنندگانی از قبیل واردکنندگان انبوه پوشاک برای راه اندازی کارخانه تولیدی می باشد.

وی ادامه داد: به همین منظور تسهیلاتی 9 میلیارد ریالی برای راه اندازی تولیدی پوشاک توسط یکی از بازرگانان فعال قشم در این جلسه به تصویب رسید که باعث اشتغال 28 نیروی بومی خواهد شد.

رنجبری از درخواست سالن ورزشی شرکت "مهان آروید قشم" برای تجهیز خبر داد و گفت: این سالن ورزشی ویژه بانوان است که به تسهیلات 12 میلیارد ریالی برای خرید لوازم ورزشی نیاز دارد تا امکان اشتغالزایی برای 10 بانو فراهم شود.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: احداث تالار با ظرفیت پذیرایی از یک هزار مهمان واقع در روستای توریان، طرح خدماتی دیگری برای قشموندان می باشد که با دریافت تسهیلات 30 میلیارد ریالی برای 16 نیرو به صورت مستقیم و برای 50 تَن به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

یادآور می شود؛ تفاهم نامه همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع اعطای تسهیلات اشتغالزا  به افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط معرفی شده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم توسط معاونت روستایی ریاست جمهوری برای راه اندازی تسهیلات خرد و کلان در مناطق روستایی جهت ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در تاریخ 14 شهریور ماه سال جاری با حضور حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و علیرضا نصری فرماندار شهرستان و سایر مسوولان سازمان منطقه آزاد قشم در سالن مرکز بین المللی رشد امضا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز