با حضور استاندار هرمزگان:

بزرگترین شناور لنج چوبی ایران با حضور استاندار هرمزگان در بندر کنگبه آب انداخته شد

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۸:۳۹:۲۵
کد خبر: ۷۶۸۸۳۴
بزرگترین شناور لنج چوبی ایرانبا ظرفیت یکهزار و 500 تن با حضور دکتر همتی استاندار هرمزگان و خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، دکتر آباد فرماندار شهرستان بندرلنگه، قاسم عسکری نسب مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در بندر کنگ به آب انداخته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در آئین به آب اندازی این شناور، گفت: لنج سازی در تاریخ و فرهنگ بندرلنگه و بندرکنگ ریشه دارد و مردمان این دیار از گذشته های دور به این صنعت اشتغال داشته اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز بالغ بر هزار نفر در زمینه ساخت و تعمیرات انواع شناور و لنج در بندرکنگ مشغول فعالیت هستند.

استاندار هرمزگان افزود: در راستای توسعه هرچه بیشتر صنعت ساخت شناور و لنج در شهرستان بندرلنگه و به ویژه بندرکنگ حمایت های ویژه ای را خواهیم داشت.

"قاسم عسکری نسب"مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: این لنج چوبی در مدت سه سال به دست متخصصان بومی و با استفاده از فناوری های نوین زیر نظر مؤسسات رده بندی ساخته شده است.

عسکری نسب افزود: این شناور دارای 51 متر طول ، 14 متر عرض و هفت متر آبخور است و قابلیت حمل انواع بار به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس، خلیج عدن و آفریقا را دارد.

مصالح اولیه برای ساخت لنج، چوب های جنگلی مقاوم در مقابل رطوبت برای اسکلت و تخته های مرغوب هندی به نام سای برای بدنه آن است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه تصریح کرد: ساخت و تعمیر لنج‌های باری ضمن زنده نگه داشتن سنت دیرینه لنج سازی در غرب هرمزگان موجب ایجاد اشتغال و انتقال دانش و تجربه گذشتگان به نسل حاضر و آینده میگردد.

این مقام مسئول اضافه کرد: این شناور پس از قرار گرفتن در چرخه حمل و نقل، برای 21نفر شغل ایجاد می کند.

گفتنی است،دانش ساخت لنج سنتی خلیج فارس در سال 2011 به عنوان هشتمین اثر ناملموس ایرانی ثبت جهانیگردید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز