مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر:

فعالیت ۵۰ نفر بانوی مهماندار در شناورهای مرکز هرمزگان/ گره گشایی از حضور بانوان در صنعت سفرهای دریایی

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۸:۴۷:۳۰
کد خبر: ۷۶۸۸۳۸
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اعلام خبر صدور دستورالعمل آموزش مهمانداران از سوی سازمان بنادر واعطای گواهینامه تخصصی به آنان، اعلام کرد: با پیگیری های صورت گرفته در استان هرمزگان و رفع خلاءهای قانونی، از حضور بانوان در عرصه دریانوردی و صنعت سفرهای دریایی گره گشایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "حمیدرضا محمدحسینی" با بیان اینکه ۵۰ درصد از حجم ترددهای دریایی در بنادر مسافری استان هرمزگان به جامعه زنان اختصاص دارد، گفت: این موضوع، زمینه ساز تلاش ها و پیگیری های مجموعه اداره بنادر و دریانوردی برای اجرایی کردن ایده حضور بانوان مهماندار در شناورهای مسافری مرکز این استان به منظور ارائه خدمات بهتر و تکمیلی به مسافران شد.

وی افزود: از اول فروردین ۱۳۹۶ تاکنون، حدود ۵۰ نفر بانوی مهماندار در دو مرحله فعالیت رسمی خود را در مسیرهای دریایی بین بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس، شهید ذاکری قشم و هرمز آغاز کرده اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به اینکه تا پیش از این استانداردی برای حضور بانوان مهماندار در شناورهای دریایی وجود نداشت، افزود: با پیگیری این بندر و همکاری موسسات آموزشی که در زمینه دریانوردی و گردشگری فعالیت داشتند و با استفاده از تجارب اساتید این حوزه، بانوان متقاضی، آموزش‌های لازم را فرا گرفته و به عنوان مهماندار جذب شدند.

 

وی با بیان این مطلب که خدمه شناورهای مسافری بایستی حداقل دوره‌های چهارگانه ایمنی و ملوانی را بگذرانند، تصریح کرد: بانوان مهماندار علاوه بر گذراندن این دوره‌ها، دوره‌های آموزش گردشگری را نیز گذارنده‌اند.

محمدحسینی خلاء وجود گواهینامه‌ های استاندارد برای فعالیت این مهمانداران را یکی از کاستی‌های این حوزه دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه این موضوع برای اولین بار در کشور، توسط مجموعه اداره بنادر و دریانوردی استان مطرح و اجرایی شده بود؛ پیگیری های لازم برای صدور دستورالعملی در قالب یک دوره آموزشی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز صورت گرفت که دستاوردی بزرگ برای گره گشایی از حضور بانوان در صنعت سفرهای دریایی محسوب می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بانوان مهماندار با گذراندن این دوره، به عنوان افراد دارای جایگاه قانونی مشخص و با اخذ گواهینامه‌ از اداره استانداردها و گواهینامه‌های دریانوردی سازمان بنادر، به فعالیت خود بر روی شناورهای مسافری ادامه می‌دهند.

وی در پایان گفت: دستورالعمل جدید در قالب یک دوره تکمیلی برای مهمانداران اجرایی می شود که منجر به ارائه خدمات تکمیلی به مسافران و گردشگران دریایی خواهد شد.

 

نظر شما