فیصل دانش،رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس :

درجامعه ورزش بین ورزش قهرمانی و مقوله پهلوانی فاصله افتاده است

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۱۰:۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۶۸۸۷۱
درجامعه ورزش بین ورزش قهرمانی و مقوله پهلوانی فاصله افتاده است
فیصل دانش، رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس و عضو افتخاری هیئت زورخانه ای و پهلوانی استان هرمزگان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فیصل دانش در این دیدار در طی سخنانی بر اهتمام در اجرای رهنمودهای نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در حمایت از بخش ورزش ملی زورخانه ای و توجه بیشتر به این امر تاکید و افزود: در بحث حمایت از بازسازی تنها زورخانه هیئت پهلوانی زورخانه ای هرمزگان ، میبایست تلاش و جدیت خود را به کار بست. 

دانش در ادامه گفت: مشکلی که جامعه ورزش امروز کشور دارد این است که بین ورزش قهرمانی و مقوله پهلوانی فاصله افتاده است و ورزش قهرمانی فقط با کسب مدال و برد در مسابقات عجین گردیده و مقوله فرهنگی آن که همان مقوله پهلوانی است متاسفانه مغفول مانده است. 

عضو افتخاری هیئت زورخانه ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه در زمینه فضاهای ورزشی با کمبود مواجه هستیم، بیان کرد: باید دید و نگاه ما به ساخت سالن های ورزشی تغییر کند و در فضاهای ورزشی فعلی می توان با ایجاد سالن هایی با سقف کوتاه بصورت طبقاتی استفاده نموده و با لحاظ واحد های تجاری به هیئت های ورزشی کمک مالی و اقتصادی کرد، با این روش بخش عمده ای از مشکلات ورزش برطرف خواهد شد. 

دانش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ورزش جای ورزشکار و ورزش دوست است، اظهار داشت: حضور افراد سیاسی در هیئت های ورزشی خود یک مشکل اساسی است و افراد سیاسی ورزش را سکوی پرتاب خود می دانند، وی افزود، ورزش نباید محلی برای سیاسیون باشد، بلکه سیاسیون وظیفه دارند در خدمت ورزش و ورزشکاران باشند، چرا که این جامعه پویا در جهت  سلامت جامعه قدم برمیدارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر بندرعباس با تدابیر لازم و استفاده از رهنمودهای حضرتعالی بعنوان امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه، در راستای توسعه ورزش در شهر بندرعباس اهتمام لازم به کار خواهند بست.

 

نظر شما