معاون اقتصادی وزارت خارجه:

برگزاری نمایشگاه بین المللی کیش اینوکس با تلاش مسئولان کیش فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات است

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۷:۵۱:۵۷
کد خبر: ۷۶۹۲۹۸
غلامرضا انصاری گفت: برگزاری این رویداد بزرگ اقتصادی با تلاش مسئولان جزیره کیش فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات بین تجار، بخش های دولتی و بخش خصوصی است.
ببه گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزارت خارجه در پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کیش اینوکس 2018 گفت: این حرکت بزرگ و تلاش مسئولان کیش برای برگزاری همایش و نمایشگاه ها، فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات بین تجار، بخش های دولتی و خصوصی، همچنین مرکزی برای اطلاع رسانی عمومی و بین المللی است.

وی افزود: وضعیت بحران اقتصادی در جهان به ویژه کشور های نو ظهور بسیار جدی است اما  تبلیغات علیه ایران در خصوص اوضاع اقتصادی همچنان با هدف تلقین شرایط بحرانی نوعی جنگ روانی و در حال انجام است.  مقایسه وضعیت اقتصادی کشور های مختلف دنیا نشان دهنده جدی بودن و عمق این بحث روانی است چرا که امروز کشور های مختلف جهان با بحران های بسیار جدی اقتصادی روبرو هستند حتی متحدین آمریکا که تحت حمایت نهاد های مالی بین المللی هستند بر خلاف تلاش های انجام شده در وضعیت اقتصادی آنها بهبود حاصل نشده است.

معاون اقتصادی وزارت خارجه اظهار داشت: ایران از سوی امریکا تحت تحریم های جدی و تعلیق های سازمان ملل و اتحادیه اروپا قرار گرفته و شرایط سختی را پشت سر گذاشته است اما توانستیم این دوران را با سر افرازی طی کنیم. امروز اکثر قریب به اتفاق کشور ها در دنیا ایران را از بعد سیاسی به صورت جدی، علنی و مصرانه در برجام حمایت می کنند و تصویر روشنی از این پیروزی را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شاهد بودیم. سخنرانی متین و بسیار قدرتمند ریاست جمهوری، وضعیتی که در شورای امنیت حاکم بود و جهت گیری های کشور های حاضر در شورا که بسیاری از آنها متحدان امریکا بودند به نفع جمهوری اسلامی ایران و علیه خارج شونده از برجام بود.

غلامرضا انصاری در ادامه گفت: وزارت خارجه تلاش های بسیاری در خصوص FATF برای روشن کردن ابعاد موضوع انجام داد تا نشان دهد چگونه ابزاری برای سوء استفاده دشمنان جمهوری اسلامی ایران می شود و خوشبختانه امروز با پشت سر گذاشتن مراحل سخت آن امیدواریم مراحل قانونی هم هر چه سریعتر طی شود. امیدواریم در مهلت 4 ماهه ای که مجددا به ایران داده شد مسائل حل شود چراکه این موضوع ارتباط فعال جمهوری اسلامی ایران را با سیستم بانکی جهان را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اصرار اروپا  برای ماندن در برجام و حفظ آن به دلیل اثرات گسترده امنیتی که تحولات خاورمیانه می تواند در اروپا داشته باشد تلاش های گسترده ایران نیز برای همکاری با اروپا ادامه دارد و به تعهدات خود پایبند مانده و امیدواریم بتواند به ساز و کار همکاری با اروپا برسد. بزرگترین نعمت ما گستردگی و جایگاه جغرافیایی ایران برای برقراری ارتباطات بسیار خوب با کشورهای همسایه است.

معاون اقتصادی وزارت خارجه با بیان اینکه وزارت امور خارجه نیز حرکت های خود را آغاز کرده افزود: در زمینه های مختلف از جمله ساز و کارهای ترجیحی و گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت های خوب کشور، موافقت نامه های گمرکی، ترانزیتی و در حوزه های بانکی اقدامات گسترده ای انجام شده است از سویی در تلاش هستیم با توسعه مناطق آزاد برای کشور های همسایه زمینه مراودات با ایران را فراهم کنیم.

گفتنی است نمایشگاه بین المللی کیش اینوکس 2018 که از 30 مهر با حضور 360 شرکت کننده در جزیره کیش آغاز به کار کرد 3 آبان خاتمه می یابد.

 

نظر شما