معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

توسعه پایدار با حفظ محیط ‌زیست میسر خواهد شد

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۰۹:۵۵:۳۹
کد خبر: ۷۷۰۲۳۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: توسعه پایدار بر بستر محیط‌ زیست مناسب بنا می شود و با حفظ آن میسر خواهد شد و هر توسعه ای که با تخریب محیط زیست همراه باشد پایدار نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ بهروز اکرمی در پنجمین جلسه کارگروه های پنج گانه و کمیته های جایکا، عنوان کرد: برخی در جامعه بر این گمان هستند که توسعه حتما با تخریب محیط‌ زیست همراه باشد و نمی توان هر دوی این دو را در کنار یکدیگر داشت.

وی اضافه کرد: توسعه نباید موجب تخریب محیط زیست شود زیرا آن توسعه پایدار نخواهد بود، باید نیازهای انسان به بهره مندی از توسعه و محیط‌ زیست مناسب در کنار هم دید و یکی را قربانی دیگری نکرد، پیدا کردن راهکار برای این امر از وظایف کارگروه های این چنین است.

اکرمی تاکید کرد: انسان همان گونه که به آب و غذا احتیاج دارد به توسعه و محیط‌ زیست مناسب هم نیازمند است و باید در هر توسعه ای حفاظت و حراست از محیط‌ زیست نیز مد نظر قرار گیرد زیرا این دو از یکدیگر تفکیک پذیر نیستند.

وی بر ضرورت توسعه همراه با حفاظت از محیط زیست سواحل مکران تاکید کرد و گفت: در آینده نزدیک سواحل مکران به یک منطقه توسعه یافته تبدیل خواهد شد اما در کنار این توسعه باید موارد زیست محیطی منطقه را نیز مد نظر داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: باید علاوه بر توسعه، بر ملاحظات زیست محیطی مناطق تاکید کرد و قوانین زیست محیطی در تمامی مراحل توسعه مکران رعایت شود، زیرا پس از اتمام آن دیگر برای حفاظت از محیط ‌زیست باید دوباره کاری کرد و این امر هزینه های بسیاری را در پی خواهد داشت.

وی حفاظت از محیط ‌زیست خلیج فارس و دریای عمان را وظیفه تمامی کشورهای حاشیه آن دانست و بیان داشت: حفاظت از محیط زیست خلیج فارس تنها با اراده یک کشور امکان پذیر نیست و برای حفظ و حراست از آن نیازمند کار جمعی و مشارکت همه کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان است.

اکرمی تصریح کرد: اتفاقاتی که در مورد محیط‌ زیست خلیج فارس و دریای عمان صورت می گیرد حاصل عملکرد فعالیت تمامی کشورهای این منطقه است و برای حفاظت و حراست از آن باید یک اتحاد و انسجام در منطقه ایجاد شود.

وی کشور ژاپن را پیشرو در حفاظت از محیط زیست و فعالیت جمعی در این خصوص با دیگر کشورهای جهان دانست و عنوان کرد: این کشور با همکاری های مانند (جایکا) در سراسر کشور نشان داده است که حفاظت از محیط‌ زیست یکی از دغدغه اصلی آنها است که جا دارد از اعضای کارگروه جایکا به دلیل اهتمام که در امر حفاظت از محیط‌زیست دارند تشکر کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز