مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

ایجاد شادابی و نشاط برای بانوان باید در اولویت باشد

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۷:۴۵:۳۴
کد خبر: ۷۷۰۷۱۷
ایجاد شادابی و نشاط برای بانوان باید در اولویت باشد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: باید به دنبال ایجاد شادابی و نشاط برای بانوان باشیم چون خانواده سالم و بانشاط در نتیجه زنان بانشاط به وجود می آید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ نازنین شیبانی درنشست با مشاوران اموربانوان دستگاه های اجرایی استان هرمزگان، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی، اولویت های کاری خو درا در چهار بخش اشتغال و کارآفرینی، بهداشت و سلامت زنان، ورزش و تندرستی و برگزاری برنامه های شاد ویژه خانواده در حوزه زنان عنوان کرد.

وی برنامه های هر دستگاه به تفکیک مرتبط با حوزه کاری هر دستگاه در حوزه زنان در بخش آموزش و اشتغال را اعلام کرد و افزود: دستگاه های متولی اشتغال و آموزش باید با برنامه های کاربردی و برگزاری دوره های کوتاه مدت بطور وسیع به جوانان و نوجوانان مهارت های کسب کارهای زود بازده آموزش دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان این که بخش اعظمی از اشتغال را در خانه مشاهده می کنیم و هر خانه یک کارگاه است، خاطرنشان کرد: نقشی که اشتغال در پویایی افراد دارد، غیرقابل توصیف و انکارناپذیر است.

شیبانی ادامه داد: در هر جامعه باید سطح رفاه اجتماعی را بالا ببریم و توزیع عادلانه درآمد از شیوه های تأمین رفاه در جامعه است.

وی افزود: برای ارتقاء آموزش در زمینه های مختلف از جمله بهداشتی، بازاریابی و فعالیت های اقتصادی باید نگاه ویژه داشته باشیم و از توانمندی هر گروه برای ارتقاء وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه استفاد شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان به لزوم توجه به بهداشت و سلامت بانوان و بیماری های واگیردار بخصوص در بخش مادران باردار و بیماری های های پرخطر اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی باید دراین حوزه با شناسایی بیماری های پرخطر و آموزش های به موقع برای جلوگیری از مرگ و میر مادران برنامه ریزی دقیق و منسجمی انجام دهد.

وی تأکید کرد: باید به دنبال ایجاد شادابی و نشاط برای بانوان باشیم چون خانواده سالم و بانشاط در نتیجه زنان بانشاط به وجود می آید و دراین راستا باید اداره کل ورزش و جوانان در حوزه زنان با ایجاد پایگاه های استعدادیابی و فراهم ساختن زیرساخت های ویژه بانوان در سطح استان به طورمثال ایجاد جاده سلامت و امکانات ورزشی، توجه ویژه ای داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز