نماینده مردم هرمزگان در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون و کار در استان:

مدیران برای حل مشکلات به دنبال راهکار باشند

۱۳۹۷/۰۸/۱۰ - ۰۹:۵۸:۱۱
کد خبر: ۷۷۱۱۷۷
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکلات مردم، مدیران علاوه بر مدیریت انقلابی و کار جهادی باید به دنبال راهکار باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ حسین هاشمی تختی در دهمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان هرمزگان بیان داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق تشویق سرمایه گذاران و نظارت بر تسهیلات بخش اشتغال، مسوول ایجاد اشتغال در کشور است.

وی افزود: با انتخاب آقای شریعمتداری بعنوان وزیر و شناختی که از وی دارم، برنامه های خوبی در بخشهای مختلف وزارتخانه دارد که این امر موجب تحول این بخش خواهد شد.

نماینده منتخب مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از همدلی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارتخانه‌ در استان اظهارداشت: در برخی حوزه ها از جمله بهزیستی در  بخش پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیاز به کار بیشتری هست و همچنین در بخش بیمه ای و تعاون نیز باید نشستهای مشترکی با سازمان جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و اداره کل تعاون و کار استان بمنظور رفع برخی مشکلات داشت.

وی، خواستار ارائه گزارشی از تسهیلات اختصاص یافته بانکها به بخش اشتغال و طرحهای اشتغالزایی شد.

در ادامه این نشست، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، گفت: برای اشتغال استان در سالجاری، اعتبارات و طرحهایی در نظر گرفته شده است که در بخش روستایی از مجموع 289 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده، 185 میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است.

مهندس سلیمی افزود: علاوه بر اشتغال روستایی، 352 میلیاردتومان برای طرح فراگیر و بیش از 19 میلیارد تومان نیز در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و در جهت توسعه مشاغل استان، اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای ایجاد اشتغال مددجویان نهادهای حمایتی و بنیاد شهید استان نیز 100 میلیارد تومان نیز ابلاغ شده است.

وی از طرح کارورزی و مهارت آموزی بعنوان دو طرح دیگر اشتغالزایی نام برد.

مهندس سلیمی در ادامه اظهارداشت: نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در سال جاری با تشکیل 9 جلسه و 35 دستور کار ، 64 مصوبه را در دستور کار خود قرار داده که 58 مورد آن اجرایی شده است.

وی بیان داشت: این جلسات با هدف هم‌افزایی، هم‌گرایی، پیگیری سیاست‌های دولت، تعامل و همدلی که در نهایت منجر به خدمات رسانی به مردم می‌شود، برگزار می شود.

مهندس سلیمی، راه اندازی شعبه تامین اجتماعی در منطقه غرب شهرستان بندرعباس، اعطای تسهیلات با نرخ 10 درصد به کارگران نمونه استان، راه اندازی میزخدمت دستگاههای شورای هماهنگی مدیران، اجرایی نمودن سامانه احراز اصالت هویت بر خط  دستگاههای شورای هماهنگی مدیران، عضویت سه نفر از اعضای کمیته روابط عمومی دستگاههای شورای هماهنگی مدیران در هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اداره کل بهزیستی در راستای اجرای طرح کاج را از مهم ترین مصوبات و اقدامات شورای هماهنگی مدیران ذکر کرد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه به عملکرد برخی از حوزه های مختلف این اداره کل اشاره کرد و افزود: بازرسی از کارگاههای استان و شناسایی اتباع خارجی بدون پروانه کار، صدور  پروانه کار اتباع خارجی، جایگزینی نیروی کار داخلی به جای اتباع، احداث 38 هزار واحد مسکن در قالب تعاونی،  صید 80 درصدی آبزیان، حمل و نقل صد درصدی مسافر و بار از آب های سرزمینی به قشم،هرمز و سایر جزایر خلیج فارس و  تولید روزانه 47 تن مرغ گرم  توسط تعاونی ها، حل و فصل شکایات کارگری به صورت سازشی از جمله اقدامات این اداره کل است.

در این نشست مدیران دستگاههای زیرمجموعه علاوه بر ارائه مختصری از شرح فعالیتها و عملکرد دستگاههای خود، نظرات، پیشنهادات وخواسته های خود را مطرح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز