دکتر همتی در جمع مردم شهر لیردف شهرستان جاسک:

توسعه سواحل مکران از محوری ترین برنامه های دولت است/گمرک بندر گوکسر در شهرستان جاسک فعال می شود/شهرستان جاسک آینده درخشانی دارد

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۷:۴۶:۱۳
کد خبر: ۷۷۱۵۸۶
استاندار هرمزگان گفت: توسعه سواحل مکران از محوری ترین برنامه های دولت است که تحولات اساسی را در این منطقه رقم می زند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر فریدون همتی در سخنانی در جمع مردم شهر لیردف در شهرستان جاسک با بیان اینکه توسعه سواحل مکران از محوری ترین برنامه های دولت است، عنوان کرد: شهرستان جاسک قلب و مرکز منطقه مکران است و لیردف نیز به عنوان دروازه ورود به هرمزگان از شرق این استان، از موقعیتی خاص و مهم در هرمزگان برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه های مهم توسعه سواحل مکران، افزود: ایجاد پایانه صادرات نفت ایران در جاسک، راه اندازی بزرگترین بنادر کشور و احداث پالایشگاه های متعدد نفتی در این شهرستان از جمله برنامه هایی است که تحولات اساسی را در این منطقه رقم می زند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه فعال سازی بنادر و گمرکات در طول نوار ساحلی از مهمترین برنامه هایی بوده که در هرمزگان پیگیری و اجرایی شده است، اظهار داشت: در راستای فعال سازی گمرک بندر گوکسر در شهرستان جاسک اقدامات و پیگیری های بسیاری انجام داده ایم و در آینده نزدیک شاهد احیا و فعال شدن گمرک گوکسر و انجام مبادلات تجاری از این طریق خواهیم بود.

همتی تصریح کرد: جاده این منطقه نیز به عنوان زیرساخت اصلی توسعه بهسازی و دو بانده می شود، تا شاهد عمران و آبادانی بیشتر این منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه منطقه مکران دارای سواحل بکر و جذاب برای گردشگران است، اضافه کرد: تلاش می کنیم تا زیرساخت های گردشگری در این سواحل ایجاد شود.

استاندار هرمزگان از پشتیبانی و حمایت از صیادان محلی جهت توسعه فعالیت های صیادی در شهرستان جاسک به ویژه در منطقه لیردف خبر داد و بیان داشت: با پیگیری ها و جلساتی که تشکیل شد،  ضوابطی برای شناورهای صید فانوس ماهیان در آب های عمیق تعیین گردید که با نظارت بر فعالیت این شناورها، اجازه نخواهیم داد آنها در کسب و کار صیادان محلی خللی ایجاد کنند.

همتی گفت: ما آمادگی داریم در صورت درخواست تعاونی های صیادی استان به ویژه شهرستان جاسک، برای فعالیت در زمینه صید فانوس ماهیان، آنها را در اولویت صدور مجوز در این زمینه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: منطقه مکران به ویژه شهرستان جاسک به عنوان مرکز این منطقه، آینده درخشانی را خواهد داشت.

 

نظر شما