شهردار بندرعباس:

هویت اتفاقات ۱۳ آبان مبارزه با استکبار است

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۴۱:۰۶
کد خبر: ۷۷۲۱۰۵
هویت اتفاقات ۱۳ آبان مبارزه با استکبار است
شهردار بندرعباس با بیان اینکه هویت اتفاقات 13 آبان مبارزه با استکبار است، گفت: یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ عباس امینی‌زاده با گرامیداشت 13 آبان ماه، اظهار کرد: سیزدهم آبان هر سال یادآور سه رخداد مهم در تاریخ ایران اسلامی، یعنی تبعید حضرت امام خمینی‌(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی در پوشش سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ است.

وی با اشاره به اینکه این سه رویداد با یک هویت بوده و هر کدام در شکل‌گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند، افزود: هویت هر سه اتفاق، مبارزه با استکبار بود و به همین دلیل، این روز به یاد ماندنی«روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می‌شود.

شهردار بندرعباس ادامه داد: بی گمان، دانش‌آموزان آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده‌اند و این عزیزان بودند که در 13 آبان 1357 از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند.

امینی‌زاده با اظهار اینکه یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است، تصریح کرد: این روز باشکوه بدین سبب روز«دانش آموز» نامیده شد، تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت های چپاول گر به مبارزه بی امان بپردازند و عزّت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند.

وی گفت: روز سیزدهم آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه نظام کشور و مردم مکمل یکدیگرند و این پاسخ رمز موفقیت در برابر آمریکا خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل اخیر درباره 13 آبان امسال یقیناً حضور پررنگ تر مردم را متفاوت از گذشته خواهیم داشت. چون ملت شجاع و هوشیار ایران اسلامی به هیچ وجه حاضر به دست کشیدن از آرمانها، اهداف و ارزشهای والای انقلاب اسلامی خود نبوده و حاضر نیستند بر سر منافع ملی، عزت و غیرت خود معامله یا مذاکره ای کنند.

این مقام مسئول ضمن دعوت از نخبگان، جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان و همه آحاد جامعه جهت شرکت در راهپیمایی 13 آبان ماه، بیان کرد: اینک و با توجه به آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، بر دانش آموزان ماست که سهم مهمی در مبارزه با استکبار بر عهده گیرند و هم چون گذشته، از پیش گامان این قیام ملّی باشند.

 

نظر شما