مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان:

تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل این استان مبادله شد

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۸:۲۳:۲۷
کد خبر: ۷۷۳۸۹۲
تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل این استان با حضور اسما کریمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای و علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان مبادله شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ اسما کریمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان ،آموزش گروههای هدف توسط مراکز دولتی و آموزشگاههای آزاد ، برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های دو طرف جهت ارائه مهارت های فنی و حرفه ای متناسب با بازار کار برای آسیب دیدگان اجتماعی با رویکرد اشتغال پایدار را از مهمترین اهداف این تفاهمنامه برشمرد و گفت : توانمند سازی آسیب دیدگان اجتماعی با کسب مهارتهای فنی و حرفه ای منجر به ایجاد روحیه خودباوری در این افراد خواهد شد. مهندس کریمی اظهار کرد : سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیش از 6 هزار استاندارد شغل در بخش های مختلف تدوین کرده است .

سازمان آموزش هایی برای دانش موزان ، دانشجویان ،آموزش های ویژه سربازان ،آسیب دیدگان اجتماعی ،زندانیان ،معتادان بهبودیافته،روستاییان ،جوار صنایع وارتقاء مهارت شاغلین دارد .زمینه فعالیت ما بسیار گسترده است و این رسالت ما را دو چندان می کند. وی افزود : وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در قالب اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی تسهیلات بسیار زیادی به استان اختصاص داد .

با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت استان را جمعیت روستایی تشکیل داده است.ما رتبه اول کشور در جذب تسهیلات روستایی را داشتیم.سامانه های تقاضا سنجی در ذیل کارگروه اشتغال تشکیل دادیم ؛ تمام افرادی که از این تسهیلات استفاده می کنند اگر نیازی به نیروی کار داشته باشند در این سامانه ثبت نام می کنند و ما تکلیف داریم در شورای مهارت برای آنان برنامه ریزی آموزشی داشته باشیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تصریح کرد : بررسی نیازسنجی آموزشی ،برنامه ریزی ، ساماندهی و اجرای دوره های اعلام شده از طرف مهاونت اجتماعی دادگستری استان از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در اجرای این تفاهمنامه می باشد .

علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز گفت : کسب مهارت های فنی و حرفه ای در پیشگیری از وقوع جرم م ایجاد روحیه خودباوری و امید به آینده در گروههای هدف موثر است.وی شناسایی و معرفی افراد آسیب دیده به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ،تاکید به نیروی انتظامی به عنوان ضابط دادگستری جهت شناسایی افراد در معرض آسیب را از تعهدات معاونت اجتماعی دادگستری اعلام کرد و گفت : در راستای اهداف تفاهمنامه به دنبال ارتباط با سایر دستگاههای مرتبط از جمله صنایع هستیم تا بتوانیم با توانمند سازی گروههای هدف زمینه اشتغال آنان را نیز فراهم سازیم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز