مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان :

بیش از یکهزار و ۲۰۰ قرارداد کارورزی در واحدهای پذیرنده کارگری هرمزگان منعقد شد

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۰:۳۷:۱۴
کد خبر: ۷۷۳۹۸۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: یکهزار و230 قرارداد در قالب طرح کارورزی در واحدهای پذیرنده کارگری استان منعقد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ مهندس سلیمی افزود: 7 هزار و 200 فارغ التحصیل دانشگاهی استان در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۲ هزار و 400 نفر واجد شرایط هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲ هزار و400 کارورز واجد شرایط، یکهزار و 230 نفر که دارای قرارداد آموزشی هستند در بنگاههای اقتصادی و واحدهای پذیرنده مشغول فراگیری آموزشهای لازم برای ورود به بازار کار هستند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، راهکاری مناسبی جهت ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان است که در قالب این طرح، دانش‌آموختگان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی آموزش خواهند دید که دوره کارورزی حداقل چهار ماه و حداکثر شش ماه است و در این مدت کمک هزینه و حق بیمه کارورز از سوی دولت پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

وی اضافه کرد: مشوق‌های بیمه‌ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان در نظر گرفته شده است و به این منظور برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آنها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲ سال۱۰۰درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد.

قابل ذکر است که سهمیه استان هرمزگان در راستای اجرای طرح کارورزی، 2 هزار و 900 نفر است.

 

نظر شما