مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛

تبادل تفاهم نامه مهم فرهنگی در دومین روز برگزاری نمایشگاه کتاب کیش

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۷:۴۶:۴۴
کد خبر: ۷۷۴۳۰۹
با هدف ارتقاء کمی وکیفی فعالیت های فرهنگی و ادبی در کیش تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد مرحله اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ پس از امضای تفاهم نامه ای بین محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارتقاء کمی و کیفی حوزه های فرهنگی و ادبی جزیره کیش، در دومین روز برگزاری نمایشگاه کتاب کیش با تبادل این تفاهم نامه بین معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای مفاد آن آغاز شد.

همایون امیرزاده مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص این تفاهم نامه به خبرنگاران گفت: ترویج کتابخوانی یکی از محورهای امضای این تفاهم نامه بود و برگزاری نمایشگاه کتاب کیش به عنوان رویدادی سالانه محور مهم دیگر این تفاهم نامه است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تامین اعتبارات لازم برای حمایت از حوزه های فرهنگی کیش به خصوص حمایت از نویسندگان، ناشران و مراکز عرضه کتاب، ترویج فعالیت های ادبی، داستان نویسی و شعر، ارتقا فرهنگ مکتوب و آثار ارزشمند و فراهم نمودن شرایط برای حضور نویسندگان و فعالان ادبی کیش در رویدادهای مهم کشوری از دیگر محورهای انعقاد این تفاهم نامه است.

به گفته همایون امیرزاده، حمایت از برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی و نقد کتاب، تامین اعتبار بانکی ارزان قیمت برای فروشندگان کتاب در کیش، اهدای بیش از ١٥٧میلیون تومان کتاب به فرهنگسراها و مدارس، اهدا بیش از ٤٠ میلیون تومان کتاب نفیس به کتابخانه های کیش توسط  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تامین ٣٠٠ میلیون تومان اعتبار با بهره 8 درصد برای تاسیس مرکز جدید عرضه کتاب نیز از جمله بخش های مهم این تفاهم نامه است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تامین اعتبار برای تاسیس مراکز جدید عرضه کتاب  با درخواست دکتر پورعلی انجام شد تصریح کرد: این اعتبار جهت تامین نیازهای فعالان این عرصه در اختیار ٣ مرکز عرضه کتاب در کیش قرار می گیرد. 

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش هم  حمایت از رشد و گسترش دانش چاپ و حمایت از فعالان این بخش و  مدیران حوزه نشر را از مفاد کلیدی این تفاهمنامه عنوان کرد و گفت:  تامین جوایز جشنواره ها و برگزاری هفته کتاب، پرداخت یارانه به اهل قلم و تهیه آثار ماندگار شامل کتاب و فیلم، تکمیل بانک های اطلاعاتی و تامین نیاز مخاطبین، حمایت از طرح های فرهنگی ویژه مناطق آزاد، واگذاری و اجرای فعالیت های فرهنگی جریان ساز از دیگر موضوعاتی است که بر اساس این تفاهم نامه در زمره اهم فعالیت ها قرار می گیرد.

سعید پورعلی افزود: تهیه دانش نامه کیش در ٢ جلد با ١٢٠٠ صفحه به همراه گرد آوری و نشر ١٦هزار اثر فاخر از اسناد تاریخی جزیره و تهیه کتاب تاریخ معاصر کیش از سال ١٣٢٠ تا ١٣٨٠ هم از مفاد این تفاهم نامه فرهنگی است.

یاد آور می شود نمایشگاه بزرگ کتاب کیش که از 17 آبان ماه جاری به مناسبت روز کیش آغاز به کار کرده ، تا 25 آبان ماه در محل تالار شهر کیش پذیرای علاقمندان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز