نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان؛

نمایشگاه بین المللی عمران وساختمان پایان یافت

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۸:۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۷۴۳۲۰
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان که با حضور 90 شرکت داخلی و خارجی طی چهار روز در مرکز نمایشگاه بین المللی کیش جریان داشت به کارخود پایان داد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ در این نمایشگاه شرکت کنندگان آخرین دستاوردها و توانمندی های خود را در حوزه ماشین‌ آلات و تجهیزات عمرانی، تکنولوژی و خدمات در زمینه عمران و ساختمان، مصالح ساختمانی، لوله و اتصالات، تأسیسات گرمایشی و سرمایشی، مصالح پایه ساختمانی، آسانسور، شیرآلات بهداشتی، دکوراسیون داخلی، در و پنجره، درب‌های اتوماتیک، برق و الکتریک، یراق آلات، صنایع کاشی و سرامیک، رنگ و رزین، پوشش های دیوار و کف، سنگ و ماشین آلات، انبوه سازان، شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته، اماکن تجاری و عمومی، تعاونی‌های تولیدی صنعتی و مسکن، بیمه، صنایع زیربنایی آب و گاز، خدمات فنی و مهندسی عرضه کنند.

کمک به توسعه و رونق صنعت عمران، ساختمان، گردشگری در منطقه آزاد تجاری کیش، توجه به جایگاه ویژه این منطقه در صادرات کالا و خدمات و توسعه زیر ساخت های عمرانی از اهداف این نمایشگاه عنوان شده بود .

مراسم گشایش این نمایشگا با حضور سید کاظم دلخوش سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ماشاءالله عظیمی دبیرکل اتاق تعاون کشور و مصطفی خانزادی معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش برگزارشد.

این نمایشگاه در حالی به کار خود پایان داد که اکثر شرکت کنندگان و غرفه داران، تبلیغات گسترده و متنوع بویژه تبلیغات محیطی و بهره گیری از تمامی ابزار های تبلیغاتی و اطلاع رسانی به جامعه هدف را در رونق بخشی، اثر گذاری و جذابیت هرچه بیشتر اینگونه نمایشگاهها مهم و قابل توجه دانستند.

برخی از غرفه داران ضمن مثبت ارزیابی کردن کیفیت برگزاری نمایشگاه عمران و ساختمان در کیش و تقدیر از میزبانی کیش پیشنهاد دادند که اینگونه نمایشگاه های در نیمه دوم هفته برگزار شود تا زمینه حضور علاقه مندان بیش از پیش فراهم گردد .

مدیر فروش یکی از غرفه های لوازم بهداشتی ساختمان دراین زمینه گفت: همزمانی برگزاری رویدادهای اقتصادی، رونق هرچه بیشتر این رویداد ها و افزایش تعاملات بین بخش های مختلف تولید، عرضه و مصرف را افزایش می دهد .

از طرفی علی مطیع‌جهانی معاونت پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون و دبیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ساختمان و عمران کیش گفت: حضور ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی و ۱۵ نماینده خارجی که عمده آنها از کشورهای اروپایی بودند توانستند با به نمایش گذاشتن آخرین تولیدات خود ارتباط خوبی را در حوزه صنعت ساختمان با منطقه آزاد کیش برقرار کنند که این ارتباط می‌تواند در حوزه خلیج فارس یک نکته استراتژیک و قابل تامل باشد.

معاونت پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون، افزود: ما باور داریم که فعالان صنعت ساختمان عزمی ملی دارند و در شرایط تحریم و رکود اقتصادی تمام عزم خود را جزم کرده اند تا با توجه به دستاوردها و تولید روز دنیا ، تولیداتی قابل مقایسه را ارائه دهند و طرح‌های بومی سازی به مرحله خودکفایی در کشور برسد.

وی با اشاره به حضور اتاق تعاون ایران در بخش‌های بین‌المللی مانند عضویت اتحادیه بین‌المللی تعاون ، عضویت اتحادیه نمایشگاه UFI، افزود: کلیه تعاملات اتاق تعاون ایران در سطح بین‌الملل پیاده‌سازی می‌شود و خوشبختانه ارتباط اتاق تعاون با دولت و مجلس بسیار قوی است‌ لذا با توجه به حضور اتاق تعاون به عنوان عضو شورای اصلی کشور این اتاق در بیشتر مجامع نیز حضور داشته و می‌تواند خروجی خوبی را برای بخش تعاون در پی داشته باشد.

این مقام مسئول بزرگترین چالش صنعت ساختمان کشور را عدم حضور تولید‌کنندگان این صنعت در فعالیت‌های اقتصادی کشور دانست و بیان داشت: خوشبختانه در این نمایشگاه فعالان صنعت ساختمان با طرح‌های بومی‌سازی و نرم‌افزارهای تخصصی خیلی فراتر ازآنچه که فکرش را می‌کردیم در این چند روز حضور پیدا کردند.

دبیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه ساختمان و عمران کیش اضافه کرد: بخش تعاون به عنوان رکن دوم اقتصاد ظرفیت های بالایی دارد و می تواند فرصتی مغتنم در جهت سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی فراهم کند.

در این زمینه ماشاءالله عظیمی عضوهیئت رئیسه و دبیرکل اتاق تعاون در حاشیه این نمایشگاه در خصوص جذب سرمایه‌گذاران ‌و جلوگیری از التهابات بازار داخلی گفت: سرمایه‌گذاری زمانی در کشور محقق خواهد شد که چراغ‌های سبز و مطمئنی برای سرمایه‌گذاران داخلی وجود داشته باشد‌ اگر برای سرمایه‌گذاران داخلی مدام این چراغ سبز یا قرمز شود روند سرمایه گذاری نیز دچار اختلال می شود.

وی یکی از راهکارهای مهم تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی را مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی اقتصادی دانست و افزود: حلقه وصل مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، مردم‌سازی اقتصادی است‌.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز