عباسعلی براهیمی، رییس واحد آهک و حمل مواد شرکت فولاد هرمزگان :

ظرفیت تولید آهک در فولاد هرمزگان به ۴۰۰ تن در روز افزایش یافت

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۷:۴۹:۵۰
کد خبر: ۷۷۵۶۲۲
واحد آهک شرکت فولادهرمزگان، از جمله واحدهای مهم در این کارخانه است که محصول تولیدی آن در فرآیند تولید فولادهرمزگان نقش مهمی ایفا میکند .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ در این راستا عباسعلی براهیمی، رئیس واحد آهک و حمل مواد در گفتوگو با ماهنامه تخصصی پردازش وظایف و عملکرد این واحد را تشریح نموده که در ادامه با هم میخوانیم :

همانطور که میدانید آهک از «تکلیس» مادهمعدنی سنگآهک بدست میآید که با افزایش بازیسیته سرباره در کورههای قوس الکتریکی منجر به کاهش مصارف در صنعت فولاد میگردد. از دیگر وظایف آهک در کورههای تولید مذاب میتوان به فسفرزدایی و گوگردزدایی نیز اشاره نمود و در راستای موارد مورداستفاده، این واحد وظیفه دارد نسبت به تامین آهک کلسینه دانهبندی (6 الی 60 میلیمتر) موردنیاز فولادسازی بهعنوان مشتری اقدام نماید. لازم بذکر است که خلوص سنگآهک مصرفی این واحد بالای 97درصد میباشد که پارامتر تعیین کنندهای در کاهش ضایعات ذوبی در کوره و پاتیل در فرآیند تولید مذاب میباشد، بطوریکه در گذشته با توجه به پایین بودن عیار سنگآهک مصرفی و در ادامه آهک تولیدی، فرآیند تولید مذاب دچار نوسانات کیفیتی (از عناصر گوگرد و سیلیس ) میگردید که مطابق با سفارش مشتریان نبود، هماینک با افزایش خلوص سنگآهک، تمامی اشکالات مورد اشاره مرتفع گردید .

عملکرد شش ماهه امسال :

عملکرد شش ماهه نخست سال 97 این واحد، مبتنی بر حذف توقفات پرتکرار (از قبیل توقفات بالا بودن دمای روغن هیدرولیک و تعویض شفت و لور Air Gas و شفت و لور closer ، تعویض اسکیپ، نصب دایورترگیت کوئیک لایم، تعویض لنس، سیم بکسل اسکیپ) بوده است که خوشبختانه با داشتن روحیه کار تیمی پرسنل تولید و تعمیرات این واحد، موفق به تحقق افزایش تولید و حذف توقفات پرتکرار شدیم. در ادامه این واحد برنامه افزایش ظرفیت تولید از 360 تن به 400 تن در روز را برای شش ماهه دوم سال 97 در نظر دارد. در نهایت تثبیت تولید 400 تن در روز هدف سال 98 این واحد میباشد. هماینک پرسنل پرتلاش این واحد موفق شدند که ظرفیت اسمی کوره را از 360 تن در روز به 370 تن در روز ارتقا دهند بدون اینکه کیفیت محصول تولیدی کاهش یابد. این افزایش ظرفیت نیز توسط متخصصان و کارشناسان واحد صورت پذیرفته است. در تحقق موارد بالا نظامهای تحولی نیز بسیار تاثیرگزار بودهاند بگونهای که سرانه این واحد در نظامهای تحولی 2 پیشنهاد در ماه میباشد، منظور از نظامهای تحولی، نظام پیشنهادات، نظام آراستگی، پروژههای بهبود و کارت سبز میباشد .

اهداف آینده

 یکی از مهمترین اهداف شرکت فولادهرمزگان افزایش تولید منطبق با درخواست مشتری بههمراه کاهش هزینهها میباشد. واحد آهکسازی فولادهرمزگان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و وظیفه دارد ماموریت فولادهرمزگان را به سرانجام برساند.از این رو با تعریف پروژههای بهبود و تشکیل کارگروههای اجرایی تمامی اقدامات استراتژیک تعریف شده در سازمان جهت تحقق و دستیابی مورد بررسی قرار گرفتند، هدف از تحقق اقدامات استراتژیک نیز دستیابی به رضایتمندی مشتریان و ایجاد اعتبار داخلی و بینالمللی برای واحد میباشد که در این زمینه با انجام مسولیتهای اجتماعی(ارتقا سلامت و ایمنی کارکنان ،ارتقا عملکرد زیست محیطی)، مدیریت مشتری و بازار، تعالی عملیات(افزایش کیفیت و بهینهسازی مصارف عمده)، توسعه نظام بومیسازی نسبت به ایجاد فرآیندسازهای داخلی اقدام نمودیم. البته انجام فرآیندهای داخلی نیز بواسطه تحقق توانمندسازها (سرمایههای مالی، سازمانی، اطلاعاتی و انسانی)محقق گردید .

استفاده از آخرین تکنولوژیها

آخرین پیشرفتها و تکنولوژیها در زمینه پخت آهک منجر به کاهش مصرف انرژی (گاز طبیعی و انرژی الکتریکی) بههمراه کاهش میزان ضایعات تولیدی گردیده است و نمونه بارز آن را میتوان به کوره مدل TD شرکت Cimprogetti در شرکت زولیان ایتالیا مشاهده نمود. در کورههای با تکنولوژی بالا علاوه بر کاهش مصارف، باعث بهرهوری و افزایش تناژ تولید بههمراه کاهش میزان ضایعات تولید مورد بحث قرار میگیرد، در این کورهها تمامی فرآیند بصورت کاملا اتوماتیک و با کمترین دخالت نیروی انسانی انجام میپذیرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز