اولین تور عمران سلامت ویژه خبرنگاران حوزه سلامت هرمزگان آغاز شد/ مشارکت حوزه رسانه با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ارتقاء سطح سلامت استان

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۲:۴۵:۲۸
کد خبر: ۷۷۵۸۱۲
اولین تور عمران سلامت ویژه خبرنگاران حوزه سلامت هرمزگان آغاز شد/ مشارکت حوزه رسانه با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ارتقاء سطح سلامت استان
خبرنگاران و اصحاب رسانه هرمزگان با حضور در محل اجرای پروژه های عمرانی بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف سطح شهر بندرعباس ، از روند ساخت و پیشرفت کار این پروژه ها بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ نخستین تور خبرنگاران حوزه سلامت با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع ، مدیر منابع فیزیکی و طرح های عمرانی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و حضور جمعی از خبرنگاران حوزه سلامت با بازدید از پروژه های بهداشت و درمان استان در شهر بندرعباس انجام شد.

این تور سلامت که با استقبال خوب خبرنگاران استان همراه بود ابتدا با بازدید از محل پروژه احداث بیمارستان زنان و زایمان شریعتی بندرعباس آغاز شد. خبرنگاران با حضور در محل پروژه از قسمت های مختلف بیمارستان دیدن کردند.

مهندس ماندانا مقدسی مدیر منابع فیزیکی و طرح های عمرانی دانشگاه با اعلام گزارشی از روند ساخت این بیمارستان تکمیل و راه اندازی به موقع این بیمارستان را از برنامه های اولویت دار دانشگاه عنوان کرد.

توسعه اورژانس بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از دیگر پروژه های عمرانی دانشگاه بود که خبرنگاران حوزه سلامت در محل آن حاضر شدند.

این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در ایام دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسیدٰ و با افزایش فضای ۳۰۰ متری با متراژ ۱۲۰۰ متر و امکانات و تجهیزات مجهز به ارائه خدمت به بیماران خواهد پرداخت.

از دیگر پروژه ها ساخت بیمارستان ۲۷۰ تخت خوابی نفت ستاره خلیج فارس در مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بود؛ که توسط خبرنگاران بازدید شد.

دکتر کاشانی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه مدت زمان ساخت این بیمارستان را ۳ سال عنوان کرد که توسط شرکت نفت ستاره خلیج فارس تکمیل و تحویل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خواهد شد.

مرکز بیماران خاص ابوریحان، مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی امید و مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز پذیرای خبرنگاران حوزه سلامت بود.

دکتر مهدی حسنی آزاد رییس مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) در این مراکز با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه خدمات دهی به بیماران، از ارتقاء بخش های مختلف این مراکز خبر داد.

دکتر حسنی آزاد از بهره برداری طبقه سوم مرکز بیماران خاص ابوریحان در ایام دهه فجر مربوط به بیماران خونی (سرطان خون، تالاسمی و هموفیلی) و بخش پیوند مغز و استخوان خبر داد و افزود: این پروژه با همکاری انجمن خیرین سلامت در حال ساخت است.

وی راه اندازی دستگاه رادیوتراپی (های انرژی) مرکز رادیوتراپی امید را پس از نصب نهایی و تست توسط سازمان انرژی اتمی، گامی مهم در راستای درمان بیماران سرطانی در استان عنوان کرد و اظهار داشت: با راه اندازی این بخش بیمارانی که جهت درمان به سایر استانها مراجعه می کردند در استان درمان خواهند شد.

مرکز خدمات جامع سلامت شهری «سعادت» با ظرفیت ارائه خدمت سطح یک به 29 هزار و 386 نفر از اهالی محلات کوی شفا، آزادگان، آزادشهر از دیگر پروژه هایی بود که با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان توسط دکتر سعادت خیر حوزه سلامت ساخته شده بودٰ.

بیمارستان ۲۷۰ تخت خوابی کودکان به همت مجمع خیرین سلامت، ساختمان آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز رشد فناوری سلامت، خوابگاه دانشجویی خواهران با ظرفیت 400 نفر، دانشگده پرستاری و مامایی در دو بخش مجزای اداری و آموزشی در دو طبقه با سه هزار و 400 متر زیربنا از دیگر پروژه هایی بود که توسط خبرنگاران اصحاب رسانه مورد بازدید قرار گرفت.

آشنایی با پروژه بیمارستان 531 تختخوابی (مگاهاسپیتال) بزرگترین بیمارستان جنوب کشور که از سال 89 عملیات اجرایی آن آغاز شده و با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد تومان جهت ساخت ظرف مدت دو سال آینده به پیمانکار تحویل شده است؛ و هم اکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از دیگر برنامه های تور سلامت ویژه خبرنگاران حوزه سلامت بود.

پروژه آموزشگاه بهورزی در شهرک پیامبر اعظم(ص) با زیربنای هزار و 550 متر مربع و ظرفیت 60 بهورز از دیگر پروژه هایی حوزه بهداشت بود که در پایان این تور توسط خبرنگاران حوزه سلامت بازدید شد.

تور عمران سلامت ویژه خبرنگاران حوزه سلامت به دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و پیگیری مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهت آشنایی خبرنگاران و اصحاب رسانه و اطلاع رسانی عمومی در خصوص ارتقاء، توسعه و نحوه ارائه خدمت در بخش های مختلف بهداشت و درمان استان برای نخستین بار در سال جاری کار خود را آغاز کرد.

مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در نظر دارد با همکاری خبرنگاران فعال حوزه سلامت برنامه های خود را بصورت منظم در سراسر استان ادامه دهد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز