معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان :

مشق زندگی جایگزین مشق شب

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۵:۴۴:۰۷
کد خبر: ۷۷۶۵۸۵
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی ناحیه یک بندرعباس از تکالیف مهارت محور به عنوان مشق زندگییاد کرد و اظهار داشت: مشق زندگی جایگزین مشق شب می شود .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ ایرج بیت الهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی ناحیه یک بندرعباس که در سالن مرحوم گرمساری این ناحیه برگزار شد ضمن اعلام این خبر افزود : برنامه تکالیف مهارت محور در سال تحصیلی 98- 97 بصورت آزمایشی در مدارس سراسر کشور صرفا در کلاسهای درس با تراکم دانش آموزی حداقل 15 تا حداکثر 25 نفر اجرا می شود و نیز در مدارسی که تعداد دانش آموزان آن کلاس کمتر از 15 نفربوده ولی به صورت مستقل اداره میشود باید این طرح اجرا شود، در استان هرمزگان نیز مانند سراسر کشور طرح در کلاسهای  باتراکم دانش آموزییاد شده اجرا می گردد.

وی در ادامه افزود : این طرح فقط در مدارس ابتدایی دوره اول (پایه های اول ، دوم و سوم ) باید اجرا شود و مدیران مدارس لازم است در راستای اجرای مطلوب آن در اولین گام موضوع را در دستور کار شورای معلمان مدرسه قرار داده و ضمن طرح و تبیین شیوه نامه ی مربوطه در جلسه شورای معلمان و بهره گیری از نظرات ارزنده همکاران نسبت به اجرای درست طرح هم اندیشی نمایند و درگام بعدی موضوع را در نشستی با اولیای دانش آموزان به زبان ساده و قابل فهم بیان کنند؛چرا که همکاری و همراهی  والدین نقش بسزایی در اجرای این برنامه دارد.

بیت الهی با اشاره به اینکه تکالیف درسی جزء لاینفک فرایند آموزشی است خاطر نشان کرد : تکالیف درسی باید در مدرسه و زیر نظر معلم انجام شود ، و معلمان باید از ارائه تکالیف حافظه محور که صرفا جنبه رونویسی دارد خودداری نمایند .

وی همچنین افزود : معلمان باید تلاش کنند تا تکالیف درسی دانش آموزان را با نیازهای فردی و اجتماعی زندگی آنها همسو و هماهنگ نمایند.

معاون آموزش ابتدایی هرمزگان عنوان کرد : نظام آموزشی کار آمد نظامی است که معلمان آن بتوانند  محتوای آموزشی کتب درسی را به عاملی جهت مهارت آموزی دانش آموزان تبدیل کنند و آن بخش از کتاب که کاربست زندگی است به عنوان یک مهارت تبدیل شود.

این مسئول در پایان با تاکید بر اجرای مطلوب این طرح گفت : از آنجایی که هرطرح و برنامه ای ممکن است در مرحله اجرا با مشکلاتی روبرو شود لذا شایسته است مدیران محترم مدارس نارسایی هایی راکه در اجرای این طرح مشاهده می کنند به اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی استان انتقال داده تا در نهایت جهت رفع نواقص احتمالی طرح نکته نظرات همکاران به وزارت مطبوع ارسال شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز