یکی از اصلی ترین پیش نیاز های اشتغال مهارت است

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۰:۴۱:۳۵
کد خبر: ۷۷۶۷۲۷
مرکز شایستگی های فنی و حرفه ای دانشجویان دانشگاه هرمزگانscdبا حضور فرماندار بندرعباس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ مرکز شایستگی های فنی و حرفه ای دانشجویان دانشگاه هرمزگانscd ،امروز با حضور فرماندار بندرعباس،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان و رئیس دانشگاه هرمزگان و جمعی از اساتید، مربیان و کارشناسان دو طرف با هدف ارتقا مهارت دانشجویان در جهت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی افتتاح شد.

بنا بر این گزارش ، احمد پویافر فرماندار بندرعباس در آیین افتتاح مرکز شایستگی های فنی و حرفه ای دانشجویان دانشگاه هرمزگانscd گفت : یکی از اصلی ترین پیش نیاز های اشتغال ، مهارت آموزی است .

وی اذعان کرد:یکی از درخواست های مدیران صنایع بزرگ و بنگاههای اقتصادی ،نیروی ماهر وفارغ التحصیلی حرفه ای است که نیازهای صنایع و بنگاه را جوابگو باشد.

مهندس اسما کریمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن تشکر از توجه ویژه فرماندار به مهارت آموزی گفت : بیشترین آمار بیکاری را فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان تشکیل می دهند .به همین دلیل برنامه ریزی آموزشی ویژه این گروه در قالب طرح های آموزش در پادگان ها ، محیط واقعی کار و جوار دانشگاهها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی به صورت کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت  و همچنین تشکیل شورای مهارت در استان صورت گرفته است.

دکتر شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان اظهار کرد: آموزش از مولفه های اصلی و مهم در توانمندی نیروی انسانی است و متولیان آن نیز متعدد هستند.

رئیس دانشگاه افزود : از مشکلات جامعه بحث اشتغال و آموزش است. در اهمیت آموزش های نظری هیچ شکی نیست ؛ اما برای ایجاد اشتغال نیاز به مهارت است.

در پایان از مجتمع مهارت آموزی بصیرت بازدید کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز