شورای اسلامی شهر بندرعباس:

هشتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۰:۰۵:۳۰
کد خبر: ۷۷۷۶۱۴
هشتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد
هشتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار شهرداری بندرعباس در خصوص کسر مبلغ سه میلیارد ریال از ردیف 20511 هزینه واگذاری خدمات شهری و اداری به ردیف 41607 کمک به سایر مؤسسات وابسته شهری جهت احداث مغازه‌های سنگ فروشی در سازمان آرامستان به دلیل انتقال صنوف وابسته و پیشنهاد کمیسیون نظارت،ارزیابی و حقوقی شورا در خصوص الزام شهرداری به ایجاد سامانه مناقصات و مزایدات و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری بندرعباس زیر نظر واحد حقوقی شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ پرویز سالاری عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: باید از ظرفیت بسیج استفاده کنیم، بسیج در دل محلات است و شهرداری می‌تواند با کمک آن شهر را ارزان‌تر اداره کند.

 

وی افزود: بسیج منحصر به زمان و کارکرد خاصی نیست و یکی از خصوصیات بارز بسیج روحیه انقلاب گری، جهادی گری، مکتبی بودن و بصیرت افزایی است و امروز کارکرد بسیج متناسب با مقتضیات زمان، مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن و مقابله با شرایط سخت اقتصادی که دشمن برای ما فراهم کرده است تغییر کرده است.

سالاری با اشاره به اینکه حضور بسیج در دل محلات یک ظرفیت بالقوه است، گفت: شهرداری با استفاده از توانمندیها و ظرفیت های نیروهای بسیج که در دل محلات است می تواند شهر را ارزانتر اداره کند و باید به جای خدمات محوری به سمت مشارکت محوری برود و فرهنگ کار جمعی را افزایش دهد.

سالاری دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان در خصوص واگذاری زمین جهت انتقال زندان شهر بندرعباس به خارج از شهر تاکنون تعلل کرده ، بیان کرد: در سال 1380 مصوب شد که اداره کل زندان ها از مراکز شهرها و محدوده شهرها خارج شوند و از همان سال پیگیر موضوع بودیم و در سال 95 نمایندگان مجلس در ماده 129 برنامه ششم توسعه اداره کل زندان ها را مؤظف کرد در اسرع وقت نسبت به انتقال زندان ها به خارج از شهر اقدام نماید.

رئیس سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس در این جلسه بیان کرد: خدماتی به افراد مجهول‌الهویه، خانه سالمندان بندرعباس، بهزیستی، کمیته امداد و افراد بی‌بضاعت توسط این سازمان ارائه می‌شود.

علیرضا بهمن نژاد گفت: در سنوات گذشته اسناد خدمات را به مالی شهرداری تحویل می‌دادیم و شهرداری یا مبلغ را می‌پرداخت و یا تهاتر می‌کرد، و امسال قرار شده این موضوع در شورای شهر مطرح و پس از تائید مبلغ سه میلیارد ریال به سازمان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: اصل این مبلغ بابت خدمات به شهروندان هزینه می‌شود اما با توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای سال 97 انجام شده بود باید هزینه‌های عمرانی نیز صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه اظهار کرد: برخی سازمان‌های وابسته به شهرداری درآمدی برای اداره امور خود ندارند و باید خدمات زیادی به شهروندان ارائه دهند.

مجید عسکری زاده افزود: مهمترین مشکل شهر بندرعباس و سازمان آرامستان ایجاد سردخانه و دستگاه البسه سوز است و باید مبلغی برای خرید دستگاه البسه سوز اختصاص داده شود.

وی گفت: این مبلغ برای خرید دستگاه البسه سوز و سروسامان دادن به صنف سنگ فروشی که از آن بعنوان صنف مزاحم یاد می شود در نظر گرفته شده که از سهم سه منطقه شهرداری برداشته و به این سازمان تعلق می‌گیرد.

اسلام باوقار، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این خصوص عنوان کرد: در بودجه سال 97 شهرداری قرار بر این شد که ما هزینه کفن‌ودفن را افزایش ندهیم و در بحث عمرانی یک میلیارد به سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس کمک شود.

رئیس سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر هزینه کفن‌ودفن نسبت به سال‌های گذشته خیلی بالاتر رفته، این مسئله هم برای ما به معضل بزرگی تبدیل شده است.

در ادامه دستور کار نامه شهرداری بندرعباس در خصوص کسر مبلغ سه میلیارد ریال از ردیف 20511 هزینه واگذاری خدمات شهری و اداری به ردیف 41607 کمک به سایر مؤسسات وابسته شهری جهت احداث مغازه‌های سنگ فروشی در سازمان آرامستان به دلیل انتقال صنوف وابسته پرداخت مبلغ مذکور به این سازمان با رأی اعضای شورا به تصویب رسید.

در ادامه جلسه دستور کار پیشنهاد کمیسیون نظارت،ارزیابی و حقوقی شورا در خصوص الزام شهرداری به ایجاد سامانه مناقصات و مزایدات و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری بندرعباس زیر نظر واحد حقوقی شهرداری مطرح شد و رئیس کمیسیون نظارت، ارزیابی و حقوقی شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شورای شهر نظارت است و اینکه به سمت شفاف‌سازی اطلاعات برای مردم حرکت کنیم؛ گلایه‌هایی از سمت شهروندان یا مجموعه های مختلف می‌شود که مناقصات و مزایدات شهرداری غیر شفاف است بر همین اساس طرحی را در کمیسیون نظارت و ارزیابی مطرح کردیم که سامانه مناقصات و مزایدات و پروژه‌های سرمایه‌گذاری زیر نظر واحد حقوقی راه‌اندازی شود و همه بتوانند در آن شرکت کنند.

کیانوش جهانبخش افزود: واحد حقوقی شهرداری باید نسبت به قراردادها اشراف کامل داشته باشد و بهتر است همین ابتدا پروسه معرفی و اکران پروژه‌ها را زیر نظر واحد حقوقی شکل بگیرد.

عسکری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: شهرداری میراث دار سلیقه‌هاست تا اینکه میراث دار قانون باشد، که این باعث شده یکسری معضلات پیش بیاید و باید شفاف‌سازی صورت بگیرد و مطمئن شویم به‌جز نظارت قانونی نظارت مردمی هم روی کار است.

در پایان جلسه دستور کار پیشنهاد کمیسیون نظارت،ارزیابی و حقوقی شورا در خصوص الزام شهرداری به ایجاد سامانه مناقصات و مزایدات و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری بندرعباس زیر نظر واحد حقوقی شهرداری نیز با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس تصویب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز