رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم :

قشم در مسیر تولید ۶ میلیون تُن محصولات پتروشیمی

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۰:۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۷۸۱۴۰
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی انجام شده به منظور تولید ۶ میلیون تُن محصولات پتروشیمی در آینده ای نزدیک و در این ‌جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ حمید رضا مومنی در همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی، اعلام کرد: با کلنگ زنی یک مجموعه بزرگ پتروشیمی بزودی با سرمایه‌گذاری ۷.۴ میلیارد دلاری برای تولید ۶ میلیون تن محصول ، روند توسعه اقتصادی و صنعتی در این منطقه شتاب خواهد گرفت.

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار قشم در مسیر توسعه اقتصاد ملی با استفاده از ظرفیت نفت و انرژی، افزود: قشم دارای دو دوره منفک اقتصادی است یکی قبل از ایجاد منطقه آزاد که تنها به حوزه کشاورزی سنتی، شیلات در حد معمول و تجارت از طریق واردات کالا اختصاص داشت که در این دوره هیچ اقدامی در حوزه برند سازی، تولید و تامین نیاز کشور انجام نشده بود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۷۲ مبنی بر تصویب و تعیین حدود منطقه آزاد و تجاری قشم، دوره دوم اقتصادی این جزیره با هدف تبدیل قشم به عنوان هاب نفت و انرژی شکل گرفت و همزمان براساس اسناد بالادستی و نظر مشاوران خارجی بر ویژگی های این منطقه آزاد در زمینه قابلیت‌های اقتصاد دریا محوری نیز تاکید شد. 

وی افزود: ۱۷ میدان هیدروکربونی در داخل و اطراف منطقه آزاد قشم وجود دارد که از میادین مهم نفتی و گازی منطقه میتوان به میادین گورزین و هنگام  اشاره کرد.

مومنی گفت: در راستای فعالیت های حوزه نفت و انرژی خوراک ۲۵ میلیون متر مکعب گاز با قابلیت افزایش برای سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی در این جزیره فراهم شده است.  

وی تصریح کرد: از فرصت های دیگر سرمایه گذاری در قشم بحث بانکرینگ و ذخیره سازی است که در حال حاضر مخازن ذخیره سازی ۶.۴ میلیون بشکه در حال احداث است و نخستین نیروگاه خورشیدی با ۱۰ مگاوات برق هم در این جزیره در حال بهره برداری است همچنین ظرفیت تامین برق تا ۲۰ میلیون مگاوات هم وجود دارد.

مومنی از فراهم کردن زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذاران به عنوان یکی از وظایف مهم سازمان منطقه آزاد قشم نام برد و گفت: ما به عنوان هماهنگ کننده فرصت های سرمایه گذاری در قشم، تامین منابع مالی سرمایه گذاران را قطعی و شرایط پرداخت و زمان اجرای پروژه ها را نیز مشخص خواهیم کرد. 

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، زمانی نیا معاون وزیر نفت در حوزه بین الملل، محمد خزایی معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، دکتر سید رضا نوروز زاده معاون وزیر و مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی، Hiroyuki Tanaka نماینده ارشد جایکا در تهران، محمد رضا صدیقی مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران از جمله سخنرانان پنل افتتاحیه این همایش بودند.

همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی صبح امروز با حضوربیش از 100شرکت و مقاملات عالی حوزه نفت و انرژی در محل  تهران ،  سالن کوه نور مرکز همایش های هتل پارسیان اوین در تهران برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز