در استان هرمزگان صورت گرفت:

تصویب طرح تفصیلی شهر سرگز احمدی در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۰:۳۲:۲۸
کد خبر: ۷۷۸۱۵۵
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از تصویب طرح تفصیلی شهر سرگز احمدی در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ ابراهیم رستم گورانی با اشاره به ابلاغ این مصوبه عنوان کرد: به منظور بررسی مسائل و مشکلات شهر، دغدغه های شهرداری و شورای شهر سرگزاحمدی همچنین ظرفیت های پیش روی این شهر به دلیل نوپا بودن انها، جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده پنج قانون شورایعالی شهرسازی و معماری با طرح این موضوع برگزار شد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم با تصویب این طرح ها در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بتوانیم از ظرفیت های موجود در این طرح ها جهت حل مشکلات شهروندان استفاده و از سوی دیگر بتوانیم در مباحث خدماتی، سرمایه گذاری و درآمدهای پایدار برای شهرداریها استفاده کنیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: مهمترین دغدغه اعضای شورا و شهردار شهر سرگز  استفاده از اراضی دولتی در بحث مسکونی و خدماتی است که با توجه به موقعیت این شهر نسبت به شهر حاجی آباد بتوان خدماتی را در این شهر جهت رفاه شهروندان و جلوگیری از مهاجرت، همچنین رفت و آمد های غیر ضروری به شهر اصلی ارائه کرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان تشریح کرد: تمام تلاش ما در بررسی مسائل و مشکلات بر این است که بتوانیم درآمدهای پایدار شهرداری را افزایش دهیم تا در این خصوص شهرداریها بتوانند با توجه به درآمدهای مذکور در راستای زیرساخت های شهر فعالیت داشته باشند.

گورانی با بیان اینکه زمان زیادی از ارتقای سرگزاحمدی به شهر نمی گذرد، بیان کرد: ضرورت برنامه ریزی برای توسعه شهر تازه تاسیس و لزوم خدمات رسانی بیشتر در قالب طرح های توسعه و عمران شهری بالاخص طرح جامع و تفصیلی این شهر بر کسی پوشیده نیست لذا با انجام مطالعات مذکور به این اهداف در افق 10 ساله طرح خواهیم رسید.

وی در تشریح جزئیات طرح توسعه و عمران (جامع) و تفصیلی شهر سرگزاحمدی گفت: این شهر در سال 90 دارای 1170 نفر جمعیت بوده است که در افق 1405 با محدوده ای به میزان 135 هکتار و جمعیت 2000 نفر پیش بینی شده است .

این مقام مسئول با بیان اینکه نرخ رشد پیشنهادی در این دوره 7/4درصد است، خاطرنشان کرد: مساحت حریم پیشنهادی این شهر نیز 925 هکتار است که در آن با توجه به وجود پتانسیل های بالقوه طبیعی نقش و عملکرد غالب گردشگری و کشاورزی نیز دیده شده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان عنوان نمود: استراتژی اصلی در طراحی این شهر، الگوی توسعه درون زا و استفاده حداکثر از زمین و صرفه اقتصادی است.

گورانی پیرو برگزاری این جلسه اظهار امیدواری داشت: با توجه به اهمیت این طرح جهت اجرای پروژه های عمرانی و ساخت و ساز در این شهر ، تا اواخر پاییز سال 97 طرح تفصیلی شهرسرگزاحمدی به تصویب مراجع ذیربط خواهد رسید.

 

نظر شما