حسین هاشمی تختی ؛

بررسی آخرین وضعیت تقسمیات در نشست هاشمی تختی با مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور/فین، شمیل، بندرپهل، حرا و هرمز محور گفت وگو و رایزنی ها

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۰:۵۰:۰۵
کد خبر: ۷۷۸۱۶۷
بررسی آخرین وضعیت تقسمیات در نشست هاشمی تختی با مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور/فین، شمیل، بندرپهل، حرا و هرمز محور گفت وگو و رایزنی ها
نشست هاشمی تختی عضو کمیسیون عمران با مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور، پیرامون رایزنی برای تعیین تکلیف طرح ایجاد بخش ها و شهرهای جدید برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ حسین هاشمی تختی با اشاره به دیدار امروز خود با دکتر "جلالی" مدیر کل تقسیمات کشوری و "زمانی" مسئول اداره عملیات تقسیمات کشوری در حوزه جنوب، پیرامون آخرین وضعیت درخواست ها و طرح های انتزاع و الحاق بخش ها و شهرهای جدید در استان، اظهار داشت: با پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته ابلاغبه بخش حرا قشم به عنوان بخشی جدید در شهرستان قشم با مرکزیت طبل آماده ارسال به استانداری و فرمانداری قشم برای اجراست.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طرح ایجاد بخش جدید شمیل-که از بخش تخت منتزع می شود- نیز مورد ارزیابی های کارشناسی انتظامی و امنیتی و ... قرار گرفته و برای بررسی و تصویب به هیئت دولت ارجاع داده شده که به زودی تعیین تکلیف می شود.

نماینده شهرستان های بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی آباد و ابوموسی اضافه کرد: همچنین طرح ارتقا بندرپهل به شهر و تاسیس شهرداری برای این بندر تاریخی نیز توسط اداره کل تقسیمات کشوری با رایزنی های صورت گرفته برای تصویب به هیئت دولت ارجاع داده شده است.

هاشمی تختی ادامه داد: طرح انتزاع هرمز از شهرستان قشم و الحاق آن به شهرستان بندرعباس نیز در شرایط مشابه قرار دارد به طوری که در وزارت کشور امور مربوطه بررسی، و طرح آن به هیئت دولت ارجاع داده شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه به قابلیت های و پیگیری های مردم و مسئولان و بزرگان فین برای ارتقا این بخش پرقدمت به شهرستان اشاره و افزود: در ادامه رایزنی های صورت گرفته، در دیدار امروز از مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور دعوت کرده ایم که برای بازدید و حضور میدانی در این بخش و بررسی قابلیت های آن به بخش فین سفر کند که امیدواریم سرانجام این بخش نیز به شهرستان ارتقا یابد.

نظر شما