معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

ارتقاء و بهبود وضعیت سواد آموزی در استان هرمزگان وظیفه تمامی دستگاه های مربوطه است

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۷:۴۶:۳۱
کد خبر: ۷۷۸۴۷۳
ارتقاء و بهبود وضعیت سواد آموزی در استان هرمزگان وظیفه تمامی دستگاه های مربوطه است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه ارتقاء وضعیت سواد آموزی استان وظیفه تمامی دستگاه های مربوطه است، گفت: شناسایی و جذب افراد بی سواد یکی از وظایف مهم اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی استان و دستگاه های مربوطه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ بهروز اکرمی در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان هرمزگان، بر لزوم ارزیابی عملکرد سواد آموزی در شهرستان ها توسط دبیرخانه این شورا تاکید کرد و بیان داشت: فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش در شهرستان ها وظیفه شناسایی و جذب افراد بی سواد در شهرستان های استان را دارند.

وی اضافه کرد: شهرستان هایی که بیشترین شناسایی و جذب افراد بی سواد را داشته اند مورد تشویق و شهرستان های که کمترین آمار سواد آموزی بیسوادان را داشته اند در این شورا معرفی و نفره منفی برای آنها لحاظ خواهد شد.

اکرمی خاطرنشان کرد: ریشه کنی بی سوادی زمانی تحقق خواهد یافت که تمامی دستگاه ها و متولیان این امر نقش خود را به درستی ایفا کنند و کوتاهی در این عرصه از هیچ کس پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه ها باید در زمینه ریشه کنی بی سوادی ورود کنند، اظهار داشت: دستگاه های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی با شناسایی افراد بی سواد تحت پوشش خود می توانند نقش موثری در کاهش بی سوادی در استان داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: تهیه فهرست کامل افراد بی سواد شاغل در صنوف مختلف از طریق مکاتبه با اتحادیه‌ های صنوف استان، از دیگر راه های شناسایی بی سوادان هرمزگان است که باید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام گیرد.

وی تاکید کرد: لیست های افراد بی سواد در هر حوزه و شهرستان باید تا پایان هفته جاری توسط دستگاه های مربوطه آماده و در اختیار دبیرخانه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان قرار گیرد.

اکرمی به گلایه دبیرخانه شورای پشتیبانی سواد آموزی در کوتاهی برخی از دستگاه های اجرایی و اعضای این شورای در معرفی نماینده به این دبیرخانه اشاره و تاکید کرد: تمامی اعضا حاضر، نام نماینده خود را نوشته و قبل از پایان جلسه در اختیار دبیرخانه شورا به منظور سهولت در کارها قرار دهند.

 

نظر شما