مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

آزاد سازی بیش از ۹۰۰۰ متر اراضی دولتی قشم در آبان ماه / ممانعت از تصرف افزون بر ۱۶ هزار متر مربع اراضی ملی

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۸:۰۷:۲۲
کد خبر: ۷۷۸۴۸۳
مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طی نیمه نخست اول آبان ماه 9040 متر مربع اراضی ملی در دو روستای تولا و لافت جزیره قشم آزاد سازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ حسین رفیعی ارزش اراضی ملی آزاد شده را پنج میلیارد و 440 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: نیروهای واحد حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم با حضور مستمر خود در سطح جزیره، عرصه را بر زمینخواران تنگ کرده اند.

وی تصریح کرد: همزمان با فعالیت حمید رضا مومنی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اواخر سال 1393، مبارزه با پدیده زمینخواری و پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی در قشم با جدیت در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه آمار این اقدامات بشدت کاهش یافته است.

به گفته مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دادستان شهرستان قشم، فرماندار قشم ، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده یگان دریابانی این شهرستان به همراه بخشداران و دهیاران روستاهای جزیره، نقش ارزنده ای در اقدامات انجام شده در حوزه استحفاظی منطقه آزاد قشم به عهده داشته اند.

او اظهار داشت: طی 39 مرحله گشت زنی نیروهای سازمان منطقه آزاد قشم،از تصرف 16 هزار و 210 متر اراضی ملی در محدوده استحفاظی این سازمان در روستاهای تولا، رمکان، توریان، زینبی و گیاهدان ممانعت بعمل آمد.

به گفته رفیعی، صدور 10 فقره اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز، اجرای دو فقره احکام قضایی، تشکیل 8 فقره پرونده قضایی برای متصرفان و 41 مورد بازدید و کنترل برداشت از معادن جزیره قشم بخش دیگری از اقدامات انجام شده نیروهای یگان حفاظت سازمان منطقه آزاد قشم در نیمه نخست آبان ماه بود.

وی ادامه داد: تشکیل 3 فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز و ارجاع آن به کمیسیون تخلفات ساختمانی به همراه بازدید و بررسی پرونده های حمایت از مسکن روستایی هم از دیگر اقدامات انجام شده در مدت یاد شده می باشد.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و 67 روستا به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز