با حضور مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران:

سامانه پیش‌بینی و هشدار سیل در شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۱:۵۲:۲۱
کد خبر: ۷۷۸۶۳۸
با حضور مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران سیستم پیش‌بینی و هشدار سیل در شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در راستای دستیابی به اهداف و سیاست‌گذاری‌های پیش‌بینی و تعیین‌شده شرکت موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ در این نشست فراز رابعی مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایرانضمن قدردانی از پیگیری‌های این شرکت در دستیابی به اهداف و سیاست‌هایپیش‌بینی‌شده بیان کرد: اجرای این طرح‌هاباهدف لزوم استفاده از تجهیزات، سامانه و سیستم‌های به‌روزصورت می‌گیرد که نقش بسزایی در افزایش راندمان عملکردی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: لزوم استفاده از سیستم پیش‌بینی و هشدار سیل در مدیریت و برنامه‌ریزی منابع آب حوزه آبریز و جلوگیری از خسارات وارده از سیل مشخص و تعیین می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هم‌اکنون در برخی از استان‌های کشور این سامانه در حال استفاده است اظهار کرد: در برخی از استان کشور مانند استان‌های شمالی به دلیل بارش‌های فراوان این سیستم در حال استفاده است که به‌عنوان یکی از سیستم‌های بازدارنده از وقوع خسارات وارده از ریزش‌های جوی کاربرد فراوان دارد.

مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایرانیادآور شد: این سیستم می‌تواند خسارات ناشی از سیل را که بسیار زیان‌بار است را کاهش داده و با هدایت صحیح سیل در مدیریت آب‌های سطحی مثمر ثمر باشد.

در ادامه این نشست هوشنگ ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان افزود: استفاده از سیستمپیش‌بینی و هشدار سیلیکی از سیاست‌های وزارت نیرو است که استان‌های مختلف اقدام به راه‌اندازی آنمی‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد:  استفاده از این سیستم می‌تواندخسارت‌های ناشی از سیل را در استان کاهش داده و با تکمیل داده‌ها بهترین تصمیم را برای آب‌های سطحی گرفت.

این مقام مسئول افزود: باید به‌صورتریشه‌ای و پایه‌ای در این مسیر قدم برداریم و از مدل‌های خوب با روش‌های مختلف استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خاطرنشان ساخت: در طراحی و ارائه این سیستم با کارشناسی دقیق از مناطق و جغرافیای منطقه به‌صورت دقیق استفاده می‌شود.

گفتنی است در این جلسه که مدیرکل اداره هواشناسی استان هرمزگان نیز حضور داشت تمامی مشکلات و موارد موردبررسی قرار گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز