در قشم صورت گرفت:

معرفی پروژه های پایلوت موفق جایکا در قشم / احیای باغ سنتی بادگیر روستای هفت رنگو با رویکرد آموزش سنت های بومی و جذب توریست

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۹:۵۷:۵۴
کد خبر: ۷۸۱۱۸۳
معرفی پروژه های پایلوت موفق جایکا در قشم / احیای باغ سنتی بادگیر روستای هفت رنگو با رویکرد آموزش سنت های بومی و جذب توریست
مدیر پروژه جایکا(آژانس همکار های بین المللی ژاپن) در سازمان منطقه آزاد قشم، احیای باغ سنتی بادگیر روستای هفت رنگو را در راستای آموزش سنت های بومی- محلی و جذب توریست، به عنوان یکی از طرح های موفقیت آمیز این پروژه پایلوت معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛  سعید بنی عامریان اظهار داشت: این پروژه ابتدای سال 1396 با اعتبار یک میلیارد ریال در زمینی به مساحت 5 هزار و 500 مترمربع توسط شرکت تعاونی روستای هفت رنگو آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به سابقه روستای هفت رنگو در تولید خرما افزود: از آنجا که این روستا به عنوان قطب تولید خرما در قشم شناخته می شده، یکی از اهداف این طرح، احیا و آموزش نحوه کاشت، داشت و برداشت هفت گونه متفاوت نخل به ساکنان این روستا می باشد.

مدیر پروژه جایکا در سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مهیا کردن فضایی برای معرفی و فروش محصولات غذایی و صنایع دستی اهالی روستا، برگزاری اردوهای دانش آموزی و معرفی و آموزش بازی های بومی-محلی، ایجاد فضای گردشی و تفریحی برای پر کردن اوقات فراغت مردم منطقه و گردشگران از دستاوردهای دیگر احداث این باغ سنتی می باشد.

ارتقای جذب گردشگر با تکیه بر بازاریابی و افزایش خدمات رفاهی

ابراهیم پاسبان، مدیرعامل شرکت تعاونی پروژه احیای باغ سنتی بادگیر روستای هفت رنگو نیز، با اشاره به مهم ترین فعالیت های این پروژه برای ایام نوروزی گفت: بازاریابی و تبلیغات برای جذب بهتر گردشگران داخلی و خارجی، راه اندازی رستوران سنتی برای رفاه بیشتر گردشگران، توسعه بخش بومگردی و آلاچیق های اقامتی از برنامه های آتی ما در این پروژه است.

به گفته وی، هفت گونه نخل از نوع خلاص، آلومهتری، شکری، موسلی، سلونی، هلیلی، زامردان و انواع درختان میوه مثمر مانند درخت لیمو، کنار، نارنج، نارنگی،گاروم زنگی، انجیر، کاکتوس و زیتون در این باغ کاشته شده است.

پاسبان از احداث آب انبار و اضافه کردن بخشی به عنوان نمایشگاه صنایع دستی به منظور حفظ و معرفی ظرفیت های بومی منطقه نام برد و افزود: کاشت 100 اصله درخت در باغ سنتی بادگیر روستای هفت رنگو تنها  بخشی از  اهداف این طرح بوده و با گسترش درختکاری و فضای سبز باغ سعی داریم این روستا را به دوران اوج و شکوفایی باغداری اش برگردانیم.

این مدیرعامل جوان و با انگیزه ادامه داد: در طرح توسعه ای فعالیت هایی نظیر دامداری سنتی، پرورش شترمرغ و اختصاص فضایی به عنوان باغ پرندگان را در دستور کار داریم.

شایان ذکر است، در راستای دستیابی به ﻃﺮح ﺟﺎﻣﻊ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﻳﺪار و ﻣﺮدم ﻣﺤﻮر در ﺟﺰﻳﺮه ﻗﺸﻢ، 10 پروژه پایلوت روستایی با اعتباری بالغ بر 300 هزار دلار توسط تیم جایکا با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم از سال 1394 در این منطقه کلید خورد.

آموزش جوامع محلی با هدف ارزیابی سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و طبیعی منطقه، آشنایی جوامع محلی با نحوه ی به کارگیری این سرمایه ها به صورت پایدار با هدف توسعه همه جانبه در طرح های پایلوت، بازاریابی در حوزه های زیرساختی، گردشگری و شیلات، جهت تسریع در ورود به بازارهای منطقه ای و بین المللی نیز از وظایف مورد انتظار در این طرح ها بوده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز