موحدی‌نژاد تاکید کرد:

واگذاری غرفه، دکه و کانکس با انجام مراحل قانونی و مزایده/ جمع‌آوری دکه‌ها و کانکس‌های بدون مجوز

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۷:۳۲:۵۸
کد خبر: ۷۸۳۰۶۴
واگذاری غرفه، دکه و کانکس با انجام مراحل قانونی و مزایده/ جمع‌آوری دکه‌ها و کانکس‌های بدون مجوز
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: از ابتدای فعالیت به عنوان معاون خدمات‌شهری، واگذاری هر گونه غرفه، کانکس یا دکه بدون برگزاری مزایده ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ اسماعیل موحدی‌نژاد در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر که با دستور کار بررسی وضعیت دکه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملکرد و برنامه‌ ‌بخش‌های مختلف خدمات‌شهری به صورت ماهیانه بررسی و برنامه‌های جدید به آنها ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی غرفه‌ها، کانکس‌ها و دکه‌‌های سطح شهر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های حوزه خدمات شهری شهرداری بندرعباس است، افزود: از ابتدای فعالیت به عنوان معاون خدمات‌شهری، واگذاری هر گونه غرفه، کانکس یا دکه بدون برگزاری مزایده ممنوع است.

معاون خدمات‌شهری شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: بیشترین دکه‌هایی که در سطح شهر وجود دارد، متعلق به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس است.

موحدی‌نژاد با تاکید بر اینکه تمامی غرفه‎‌ها، کانکس‌ها و دکه‌ها با طی کردن مراحل قانونی به افراد دارای شرایط واگذار می‌شود، بیان کرد: نصب تابلوی شناسایی برای هر کدام از این غرفه‌ها جهت شفاف‌سازی و مشخص شدن جزئیات مورد نیاز در دستور کار قرار داشته و بزودی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد دریافت‌کننده این مکان‌ها برای برخورداری از درآمد و توجیه‌پذیر بودن سرمایه‌‌گذاری صورت گرفته، نیازمند زمان هستند، گفت: در نظر داریم این مکان‌ها را به صورت سرمایه‌گذاری و از طریق روش BOT (ساخت، بهره‌برداری، واگذاری) به افراد دارای شرایط واگذار کنیم.

این مقام مسئول از جمع‌آوری دکه‌ها و کانکس‌های بدون مجوز در سطح شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: واگذاری فضاهایی با ماهیت دکه، کانکس و غرفه برای هر کدام از کاربری‌های مشخص، پس از بررسی در بخش حمل و نقل، شهرسازی و زیباسازی انجام می‌شود.

موحدی‌نژاد همچنین در خصوص وضعیت دکه‌های فلافلی نیز تصریح کرد: انجام همه امور توسط شهرداری و به تنهایی امکان‌پذیر نبوده و ساماندهی این فعالیت‌ نیز نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها است

 

نظر شما