آیین بزرگداشت آذر ۹۷ روز جهانی معلولین

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۱۱:۰۱:۰۰
کد خبر: ۷۸۴۵۱۶
مراسم گرامیداشت 12 آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت، در پارک غدیر با شعار "توانمندی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیر سازی و برابری" برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ این مراسم  با همت سازمان بهزیستی هرمزگان وهمکاری انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس برپا شد.

در پی برگزاری این مراسم  مدیرکل بهزیستی هرمزگان بیان داشت: نمایش توانمندی‌های معلولین بویژه در زمینه صنایع دستی و ایجاد یک روز شاد برای آنان هدف مراسم بزرگداشت روز معلولین بود.

غلامحسین رنجبر افزود: باید نمایشگاهی دائمی برای فروش آثار معلولین هنرمند ایجاد شود.

وی از خیران خواست سازمان بهزیستی را برای راه اندازی مراکز و پرداخت هزینه‌های درمانی معلولین یاری رسانند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در این مراسم از واگذاری معبد هندوها برای عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی به افراد دارای معلولیت استان خبرداد و افزود: به منظور فراهم نمودن زمینه برای نشان دادن توانمندی های معلولین غرفه هایی در ویژه برنامه «هفته فرهنگی هندوستان» که دی ماه امسال در بندرعباس برگزار می شود، در اختیار این قشر قرار داده خواهد شد.

در ادامه مراسم فرشید معنائی مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان بیان کردند : مسؤولان ما تظاهر به حمایت از معلولین می‌کنند اما در عمل برای معلولین گامی برنمی‌دارند. در اعتراض به عدم حضور مسئولین ضمن عرض تسلیت به معلولین بدلیل بی توجهی آنها گفتند: با وجود برنامه ریزی ها و  دو ماه هماهنگی در خصوص برگزاری مراسم 12 آذر روز جهانی معلولین، حتی یکی از مسئولین در این مراسم حضور ندارند. همه مسئولان در آیین های  تودیع و معارفه شرکت می کنند اما برای افراد دارای معلولیت اهمیتی قائل نمی شوند.

‎مدیر عامل انجمن ضایعات نخاعی افزود: دغدغه امروز ما اجرای قانون معطل مانده جامع حمایت از معلولین است، معلولین در جامعه ای زندگی می کنند که کنار گذاشته شده اند.  تا زمانی که خود  معلولین به آگاهی نرسند و جنبش معلولین شکل نگیرد و صدایشان را بگوش مسؤولان نرسانند وضع به همین صورت است.

 ‎وی در ادامه گفت: معلولین  به لحاظ معیشتی مشکلات زیادی دارند، مستمری بهزیستی بسیار ناچیز است و کفاف هزینه‌های معلولین را نمی دهد. مستمری یکساله معلولین برابر با حقوق یک ماه یک کارمند است و این مطلب جای تامل فراوان و نیازمند نگاه و بازنگری ویژه دارد.

در این مراسم گروه های مختلفی شرکت داشتند از جمله: کانون نابینایان (قرائت قران)  گروه موسیقی نابینایان ، گروه سرود معلولین ذهنی جهش ، تئاتر و موسیقی سنتی آنامیس  میناب اجرای سرود توسط ناشنوایان و...

استقبال گروه های مختلف جامعه و مردم از این مراسم چشمگیر بود و این نشان دهنده نگرش مثبت مردم نسبت به معلولین می باشد. لازم به ذکر است خواننده محبوب استان هرمزگان خالو قنبر و آقای عمران طاهری فضای شادی را برای افراد دارای معلولیت و خانواده های آنان بوجودآورده بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز