در نخستین جلسه" ستاد مدیریت بحران قشم" اختصاص یافت؛

۵۰۰ مترمربع زمین برای احداث ساختمان ستاد مدیریت بحران قشم

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۷:۵۰:۳۲
کد خبر: ۷۸۴۸۹۷
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از اختصاص 500 مترمربع زمین برای احداث ساختمان اداری ستاد مدیریت بحران قشم خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ محرم بهاروند با بیان این مطلب، اظهار داشت: لزوم استقرار ستاد مدیریت بحران در منطقه آزاد قشم با تاکید مدیرعامل توسعه گرا و عمل گرای این سازمان در دستور کار قرار گرفت تا ساز و کاری مناسب برای پیشگیری و مقابله با بحران در جزیره ارائه شود.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر و آب گرفتگی معابر در شهر قشم افزود: استقرار بخشی ثابت به عنوان " ستاد مدیریت بحران قشم" نیازمند داشتن فضایی اختصاصی با ساختاری مهندسی با زیرساخت های مستقل است تا در زمان بروز حوادث طبیعی بدون اختلال و توقفی به خدمات دهی بپردازد که احداث آن سال آینده آغاز خواهد شد.

 به گفته معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در حال حاضر دفتر موقت این ستاد تا پایان مراحل ساخت ساختمان مذکور، در محل مرکز بین المللی رشد قشم تشکیل می شود.

بهاروند عمده ترین وظایف این ستاد را برشمرد و عنوان کرد: برنامه ریزی برای پیشگیری و کاهش اثرات، جلب مشارکت مردمی در فعالیت های پیشگیری و کاهش اثرات، آمادگی و مقابله با حادثه، سازمان دهی و ایجاد ساختارهای سازمانی ویژه مدیریت بحران بخشی از فعالیت های این ستاد است.

وی از به کارگیری نیروی انسانی از سطح عملیاتی تا سطوح فرماندهی، رهبری فعالیت های پیشگیری، کاهش اثرات آمادگی و مقابله و بازسازی، نظارت و کنترل بر فعالیت های مدیریت بحران نیز به عنوان بخش دیگری از این وظایف نام برد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: از آنجا که جزیره قشم جزو یکی از پرخطرترین مناطق کشور به لحاظ وقوع زلزله است، توجه به مقاوم سازی و رعایت اصول مهندسی در ساخت می تواند در کاهش خسارات جانی و مالی تاثیر بسزایی داشته باشد.

شایان ذکر است، نخستین جلسه مدیریت ستاد بحران منطقه آزاد قشم به دستور حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان با حضور و سخنرانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی و جمعی از مدیران سازمان و شهرستان قشم به عنوان اعضای این ستاد روز گذشته 13 آذر ماه، در سالن کنفرانس مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد

 

نظر شما