مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

استفاده از ظرفیتها و تسهیلات اشتغالزایی پارسیان نقش مهمی در تولید و اشتغال منطقه دارد

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۷:۲۳:۳۹
کد خبر: ۷۸۵۳۸۸
استفاده از ظرفیتها و تسهیلات اشتغالزایی پارسیان نقش مهمی در تولید و اشتغال منطقه دارد
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به ظرفیت های اشتغال در بخش های مختلف در شهرستان پارسیان گفت: استفاده از این پتانسیل ها به همراه تسهیلات اشتغازایی زمینه اشتغال و تولید منطقه را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ مهندس سلیمی در جمع مردم شهرستان پارسیان افزود: در سال جاری تسهیلات خوبی در بخش های مختلف به استان اختصاص داده شده است که در بخش اشتغال روستایی 289 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره است که در شهرستان پارسیان تاکنون 49 طرح بالغ بر 13 میلیارد تومان جذب شده است.

وی بیان داشت: در بخش مشاغل خانگی نیز بالغ بر 100 میلیارد تومان با اولویت ارایه تسهیلات به تعاونی ها اختصاص داده شده که این سهمیه شناور است و شهرستانها با توجه به طرحهای تصویبی می توانند از این سهمیه استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه از طرح کارورزی بعنوان یکی دیگر از طرح های اشتغالزایی در استان نام برد و گفت: در این طرح فارغ التحصیلان جویای کار می توانند به مدت ٦ ماه دوره کارورزی را  آموخته و در صورت جدب کارورز، کارفرما به مدت دو سال از پرداخت سهم حق بیمه معاف خواهد بود که این یک فرصت برای فارغ التحصیلان جویای کار و کارفرمایان است.

مهندس سلیمی در ادامه اظهارداشت: ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان که معمولا همه نگاهها به آن سمت است، پتانسیل بالایی است اما برای جذب حداکثری نیرو در آن منطقه، کسب مهارت و پرورش تکنیسین های ماهر ضروری است و باید به فکر نیروی کار متخصص در منطقه بود که البته اقدامات اولیه و هماهنگی انجام شده است که اگر برنامه های آموزشی و مهارتی با نیازسنجی واقعی بازار کار منطقه و همکاری شرکتهای سرمایه گذار انجام شود، امکان دستیابی به این هدف محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: ظرفیتها و قابلیت های  بالفعل و بالقوه ای در این شهرستان وجود دارد و صرفا نباید بر استفاده از ظرفیت منطقه ویژه این شهرستان تکیه کرد چرا که این شهرستان در بخشهای مختلف نیز مستعد ایجاد اشتغال و تولید است.

مهندس سلیمی در پایان بیان داشت: ظرفیتی که در شهرستان مغفول مانده، مشاغلی است که توسط اتباع خارجی غیرمجاز اشغال شده و ظرفیت کمی نیست و حتی در برخی ساده ترین مشاغل نیز به آنان واگذار شده است که علاوه بر اینکه غیزقانونی است به اشتغال شهرستان نیز ضربه می زندد که بایستی جایگزینی این افراد با نیروی کار ایرانی جدی گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز