معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منایع استانداری هرمزگان:

اصلاح فرآیندهای صدور مجوزهای سرمایه گذاری در هرمزگان ضروری است/لزوم صدور مجوزهای سرمایه گذاری از سوی دستگاه ها در کمترین زمان ممکن

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۰۷:۵۱:۲۲
کد خبر: ۷۸۵۸۴۹
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری در هرمزگان رضایت بخش نیست و نیاز به اصلاح و بازنگری جدی دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر ایرج حیدری در نشست ویژه اصلاح  فرآیندهای صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان هرمزگان، با انتقاد ازطولانی بودن فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد: روند و فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری  و پاسخ به استعلامات از سوی دستگاه های اجرایی در استان رضایت بخش نیست و مدیران دستگاه های اجرایی در این زمینه باید سرعت عمل بیشتری به خرج دهند.

وی افزود: حذف استعلامات غیر ضروری از فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری و پاسخ به استعلامات  بسیار ضروری است و در صورت تحقق این امر روند جذب سرمایه گذاری سرعت خواهد پذیرفت و بسیاری از نارضایتی هایی که در این زمینه وجود دارد مرتفع می گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: کارگروه امور زیربنایی روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری از سوی دستگاه های اجرایی را سازمان دهد و این روند را سرعت بخشد و از انجام استعلامات مشابه و غیر ضروری به صوررت جدی خوداری گردد و با اتخاذ تصمیمات مناسب فرآیند های صدور مجوز های سرمایه گذاری و پاسخ به استعلامات از سوی دستگاه ها اصلاح، کوتاه و سرعت داده شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی در روند صدور مجوز های سرمایه گذاری از ایجاد نارضایتی عمومی با طولانی کردن روند و فرآیند پاسخ به استعلامات به صورت جدی خودداری کنند زیرا این امر باعث ایجاد بد بینی می گردد.

حیدری خاطرنشان کرد: ظرفیت های قانونی بسیاری برای تسهیل فرآیند سرمایه گذاری وجود دارد و با استفاده از همین ظرفیت های موجود قانونی می توان بسیاری از نارضایتی ها را در حوزه سرمایه گذاری کاهش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: بیشترین فشارها برای تسریع در روند و تعیین تکلیف پروژه های سرمایه گذاری بر دوش استانداری و فرمانداری ها  می باشد.

وی گفت: اگر دستگاه های اجرایی  به موقع و در کمترین زمان ممکن به استعلامات حوزه سرمایه گذاری  پاسخ دهند دیگر شاهد حجم گسترده مراجعه سرمایه گذاران برای تسریع در روند صدور مجوزها و پاسخ گویی به استعلامات به استانداری و فرمانداری ها نخواهیم بود.

حیدری خاطرنشان کرد: کسی از مدیران دستگاه های اجرایی توقع انجام کار غیر قانونی را ندارد بلکه مطالبه جدی تسهیل در فرآیند صدور مجوز های سرمایه گذاری و پاسخ به استعلامات مورد نظر در کمترین زمان ممکن با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: طولانی بودن فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری و پاسخ به استعلامات باعث ایجاد بدبینی در بین مردم می شود و مدیران باید برای افزایش رضایتمندی مردم و آرامش آنها فرآیندها را اصلاح و در کمترین زمان ممکن پاسخگو باشند.

حیدری خاطرنشان کرد: اصلاح فرآیندهای سرمایه گذاری در استان هرمزگان بسیار ضروری است و استانی که ظرفیت های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد ایجاد مانع برای شکوفایی ظرفیت های سرمایه گذاری آنها پذیرفته نیست و باید همانند بسیاری از استان های دیگر این فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری در هرمزگان سرعت مناسب داده شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز